sporten tijdens zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik heb ff een vraagje. Ben pas sinds gisteren lid van dit forum, dus ik lees heel veel nieuwtjes (voor mij althans). We zijn sinds aug bezig met zwanger worden en zitten nu in de tweede ronde. Ik doe al heel lang aan minitramplone springen en nu lees ik overal dat je gevaarlijke sporten bteter niet kunt doen. Maar voor mij is dit geen gevaarlijke sport. Is er iemand die weet of dit verstandig is? Thnx

Groetjes Suzanne

Het kan volgens mij geen kwaad. Vaak moet je op letten met sporten als je eenmaal zwanger bent. Bijvoorbeeld als je een vechtsport doet, moet je opletten dat je geen trappen in je buik krijgt als je zwanger bent. Maar daarover kun je je vragen kwijt bij de verloskundige als je zwanger bent. Eerder hoef je je er volgens mij niet druk om te maken.

En ik zo niet weten wat er gevaarlijk zou zijn voor het zwanger worden aan minitrampoline springen. Lekker mee doorgaan zou ik zeggen!

Groetjes,
mv Tijs

Hoi mv Tijs,

Bedankt voor je eractie. Ik had eigenlijk hetzelfde idee. Maar was een beetje onzeker geworden door alle verhalen.

Suzanne

Hoi Suzanne,

toevallig heb ik dit vandaag aan de gyn gevraagd en idd hoef je je daar nu nog geen zorgen om te maken.
Ik weet niet hoe vaak in de week je dit doet?
Als je het niet op een heel hoog niveau (topsport) doet dan kan het geen kwaad.
(topsporters hebben een verhoogde kans op eisprongproblemen/onregelmatigheid)
Ik doe aan paardrijden, dat wordt ook gezien als een "gevaarlijke" sport, maar ook dat kan ik gewoon blijven doen.
Hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjesss,
Ashley.

Hoi Ashley,

Bedankt voor je reactie. Ik heb altijd aan topsport gedaan, maar sinds 5 jaar train ik nog maar 6 uur per week. Dus   voor mij is dit geen topsport meer. Ik heb sinds het stoppen  met de pil een regelmatige cyclus. Dus ik ga ervan uit dat het prima is zo. Ik ga ook lekker door met trainen.

Groetjes Suzanne

Terug
Bovenaan