Sporten - wat doen jullie en hoe lang ga je door?

Hoi allemaal,

Wat doen jullie voor sport? Merken jullie al last oid bij het sporten?
Ik sport vrij veel (de ene week wel meer dan de andere haha) en ik heb er eigenlijk wat vragen over. Ik hoop dat er mensen zijn die hetzelfde doen!

-  Fitness, dat is volgens mij geen probleem tot het eind. Behalve buikspieoefeningen, daar schijn je beter mee te kunnen stoppen als je buik gaat groein omdat je spieren dan ook verplaatsen en miss. wat oprekken. Klinkt logisch.

-  Streetdance. Ik ben van plan daar gewoon mee door te gaan zolang het prettig voelt. Is er iemand die ervaring heeft met springen en zo, krijg je daar snel last van? Is het schadelijk?
Ben wel benieuwd of ik het conditioneel volhoud, want ik merk nu al dat ik buiten adem ben van de trap op lopen..

- Trampoline springen. Ik heb gelezen dat het verstandig is om bij 12wkn te stoppen met sporten waarbij je veel risico hebt om te vallen. Kan iemand me vertellen wat het risico is? Gaat het er om als je op je buik valt? Of is de schok als je bv op je kont valt ook al schadelijk? En als ik bijvoorbeeld val in een bak met zachte schuim-blokken?
Ik vind het moeilijk om hier mee te gaan stoppen omdat ik erg actief betrokken ben bij wat er in de club gebeurd (geef ook training en zo), en ik vind het zelf nog steeds erg leuk om te doen en nieuwe dingen bij te leren..

- Snowboarden. Eigenlijk een beetje dezelfde vraag als hierboven: alleen schadelijk als je op je buik valt? Want wanneer val je nou op je buik..
Met 7,5week ga ik op wintersport om snowboardles te geven. Dan doe ik het rusig aan op de 'vrije momenten', voorkomen dat ik val.
In de meivakantie (dan 15wkn) ga ik met vrienden op wintersport. Ik ben echt een beetje verslaafd aan snowboarden, maar ik ben bang dat er dan niks meer van terecht komt. Hoewel ik heel blij ben met het kindje in mijn buik word ik al zenuwachtig als ik er aan denk dat ik dit jaar dus niet fatsoenlijk op wintersport ga.. En wie weet hoe het de jaren hierna zal gaan?!

Kan iemand me vertellen wat de ervaringen zijn met sporten en zwangerschap, en dan het liefst deze specifieke dingen?
Als ik moet stoppen stop ik natuurlijk, maar ik wil me er mentaal een beetje op kunnen voorbereiden haha.

Bedankt!!
xx Floppie

Hoi,

Ik ben toevallig in december gestopt met de sportschool. Het enigste wat ik wel doe van jou lijstje is skieen. We zijn in december al geweest. Maar dat zou ik tot een maand of 4 doen denk ik, ik heb vaak problemen met mn bekken tijdens zwangerschappen dus op 2 latten staan is niet echt een succes.
Ik heb een jong paard. Deze winter heeft ze stil gestaan door het slechte weer, maar ik wil binnen kort  er weer opklimmen. Dit wil ik blijven doen zolang ik me daar bij goed voel, hopelijk is dat heel lang. Mocht ik het niet lang volhouden zou ik iemand moeten zoeken die dan voor mij kan gaan rijden, ik hoop het dus zelf te kunnen doen omdat het een jong paard is.
Ik weet niet hoe het met jou is, maar mijn conditie is momenteel echt flut!! Als ik een paar meter fiets ben ik al buiten adem. Ik hoop dat dit wel weg gaat.

hallo,

Ik ben kaatjeknuffel en hoop me binnenkort bij dit foum aan te sluiten. Ik heb al een dochtertje van 1. Ook ik sport veel en ook bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik veel gesport.

2 keer in de week fitness. Na een tijd kon ik niet alles meer, en heb ik andere dingen toegevoegd aan mijn programma, maar ik deed het zo'n 1,5 uur per keer.
1 keer in de week ging ik na het fitnessen ook nog 1 uur RPM-men (spinning)

1 keer per week zwemmen en 1 jkeer per week een soort aeobics, dat ging goed, lang doorgesprongen, toto het niet meer ging en toen heb ik alles low-impact gedaan, niet het leukste, maar dan bleef ik wel lekker bewegen.

Ik ben een ski-ster, maar ik was al op wintersport geweest voordat ik zwanger was. Zolang mijn buik nog niet heel erg zou zijn dan zou ik gaan skiën, alleen dan een beetje voorzichtiger. Alleen het probleem is dat jij wel voorzichtig kan zijn, maar er zijn ook nog andere mensen op de piste.
.
Het voordeel van zo veel sporten was wel dat ik met een superconditie mijn bevalling inging en er ook heel fit weer uitkwam.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Maar luister vooral naar je lichaam, daar moet je nog veel langer mee doen dan alleen deze zwangerschap.

Liefs Kaatjeknuffel

Hoi Kaatjeknuffel,

Ja, die conditie, ik weet het niet. Ik heb nu al bijna 2 weken nauwelijks gesport, ben ook ziek geweest tussendoor. Als ik een trap op loop ben ik al buiten adem! Ongelooflijk..

Maar goed, ben nu weer bijna helemaal fit, dus ik begin komende week wel weer met sporten. Alleen doen m'n borsten zo'n zeer, dat vind ik echt lastig! Kan ze moeilijk de hele tijd vasthouden hahaha. Loop nu al elke dag met een sportBH ipv een gewone..

xx Floppie

Hoi dames,

ik ben niet zo'n sporter, zit liever op de bank met een goeie serie zeg maar. (lees: lui!!!)

Ik heb van de verloskundige gehoord dat het beter is als je niet skiet (skied, gaat skien?) Ik zeg niet wat je wel of niet moet doen maar dat is wat ik gehoord heb...

Verder sport ik 1 keer in de week in het zwembad, lekker op en neer springen zonder dat het op je spieren aankomt! Ik denk dat ik daar wel heel lang mee door kan gaan, gezien de dikke buiken die ik soms zie...

groeten

Hoi Floppie,

Ik ben van het februari forum en ben net bevallen. Ik heb tot week 39 gesport heb fitness gedaan. Je mag geen buiksprieroefeningen doen, maar de rest gewoon wel, je lichaam geeft wel aan op welk tempo je alles kan doen.

Liefs Margot moeder van Daphne ( 10-2-2009 )

hoihai,

ik ben een zwemmer... hier wil ik zo lang mogelijk mee doorgaan... en als het echt niet meer gaat stap ik wel over op zwangerschapszwemmen ofzo...
ik moet echt minimaal 2x in de week op het zwembad komen anders wordt ik gek..
verder sta ik ook veel aan het bad, geef trainingen, zwemles en ben official..
dus dat blijf ik sowieso nog doen tot dit seizoen afgelopen is... dat is tot de zomervakantie... en volgend seizoen zie ik wel verder... met een kleintje heb ik natuurlijk niet meer zoveel tijd op naar het bad te gaan.. dus ik zou het sowieso erg moeten minderen..
groetjes femster

Terug
Bovenaan