A
Anoniem
Guest
<p>Beste allemaal, </p><p>Vandaag las ik in Woman's Health een stuk waarin staat dat sporten een negatief effect kan hebben op de vruchtbaarheid bij iemand met een gezond gewicht. Dit negatieve effect treed al op vanaf 1 uur sporten.</p><p>Ik ben hier erg van geschrokken, aangezien ik sinds augustus 2018 probeer zwanger te worden!</p><p>Ik doe zelf ongeveer 3-6 uur per week aan krachttraining, en dan zo'n 2 uur per keer. Ik train mijn hele lichaam maar mijn buik, billen en benen extra.</p><p>Toevallig heb ik 2 maanden geleden aan een personal trainer gevraagd of het kwaad kan om buikspieroefeningen te doen als je zwanger wilt worden of zwanger bent. Hij vertelde dat alleen het doen van rechte buikspieroefeningen afgeraden wordt bij zwangerschap. De schuine buikspieroefeningen zouden geen kwaad kunnen. En nu lees ik dit!</p><p>Zijn er toevallig vrouwen hier die ook een aantal uur per week sporten en bij wie het zwanger worden al maanden niet lukt? Of vrouwen die pas zwanger zijn geworden toen ze niet meer of minder gingen sporten? </p>