Sporten

Ik ben nog maar net in verwachting en heb een vraag over sporten.
Ik sport erg fanatiek in de sportschool en spin 2 keer per week. Wie weet of (veel) sporten tijdens de zwangerschap kwaad kan?

Groetjes Marieke
 
hoi marieke

het kan geen kwaad om te sporten zolang je maar goed naar je lichaam luisterd.
een vriendin van mijn geeft stepsles
en is tot haar 7-8 maand door gegaan.
dus het zou echt geen kwaad kunnen en anders vraag je het gewoon even aan de vk.

groetjes judith2
 
Uh, volgens mijn yogalerares is het zeker de eerste maandne hele slecht om je buikspieren te gebruiken ivm de kans op ene miskraam...Je mag zelfs niet zo overeeind komen volgens haar.
 
Je buikspieren trainen is tijdens zwangerschap inderdaad erg slecht. maar sporten in het algemeen is juist goed. Zolang je maar geen sporten doet waarbij je met een grote klap op de grond komt zoals bijv bij parachute springen. ook sporten waarbij de kans is dat je kunt vallen wordt om dezelfde reden afgeraden. Verder mag en kun je gewoon lekker sporten. Volgens mijn dokter mag je zelfs duiken. Dit laatste wordt ivm dat er geen onderzoeken naar gedaan zij en de effecten nog niet bekend zijn in duikbladen altijd afgeraden.
 
veel en fanatiek sporten lijkt mij helemaal niet goed tijdens je zwangerschap. ga liever RUSTIG wandelen of zwemmen of fietsen ofzo.
maar je lichaam moet nu heel hard gaan werken om zich aan te passen aan de zwangerschap. je maakt meer bloed aan enz enz. je imuum systeem wordt in het begin minder. je kan dus zelf wel gaan bedenken dat je rustiger aan moet gaan doen. maar ja als jij persee bang bent om dik te worden of weet ik veel. dan ga maar lekker verder sporten. veel succes!
 
Hoi

ik vraag me af of het klopt dat het zo slecht zou zijn om je buikspieren te trainen in het begin van je zwangerschap. Later is het voor je buikspieren zelf niet goed. Die moeten wijken voor je buik en als je ze traint dan werk je ze a.h.w. tegen.
Het vruchtje zal DAAR toch niet meer of minder levensvatbaar van worden? Ik heb enthousiast doorgesport, geprobeerd in elk geval. Ik ben ermee gestopt omdat ik er te weinig energie voor had de eerste maanden.

Je hoeft volgens mij pas rustiger aan te doen als je merkt dat je je grenzen sneller bereikt. Of ben ik nou gek?

Succes!
 
Buikspieroefeningen zijn niet slecht voor de vrucht op zich maar je kunt er wel een miskraam door krijgen...
Sporten op zich is goed maar ik doe niet meer het fanatieke sporten dat ik deed hoor, dat kan ik nu ook helemala niet meer!
 
Ik heb het aan mijn ha gevraagd en die vertelde mij dat ik gewoon mijn buikspier oefeningen mag doen, maar inderdaad goed naar mijn lichaam moet luisteren...als ik ergens last van krijg gelijk rustiger aan doen..Groetjes!!
 
Terug
Bovenaan