Sporten

Hallo dames.
Ik ben een 6-tal weken zwanger en vroeg mij af welke sporten je zoal nog mag doen als je zwanger bent. Ik ga bv wekelijks 1 x tennissen. Weten jullie of dit eigenlijk mag.
Groetjes
 
Hallo,
Tennis, tuurlijk mag dat. Sporten is gezond ook als je zwanger bent. Hoe verder je bent hoe moeilijker het allemaal wordt, maar sporten bijft aan te raden. Denk maar aan zwemmen en yoga, hier worden speciale tijden voor zwangeren gegeven. Ook erg leuk zo al die dikke buiken onder elkaar!!
Geniet zolang nog maar van je tennis.
Ik was met de 9 - 10 en 11 weken op vakantie in Lapland Finland, en daar heb ik toeren gemaakt op een sneeuwscooter, en ik kan je verzekeren dat gaat hard en ook met behoorlijke klappen. Mijn zoontje is nu een gezonde knul van 11 maanden.
Groetjes Abby
 
Hoi anoniem,

Ja hoor, ik heb zelfs tot een maand of vijf nog getennist. Toen begon de buik in de weg te zitten en voelde ik me ook niet prettig meer om fanatiek aan het net te gaan 'springen'. Overigens merkte ik wel vanaf een week of 12 dat ik sneller buiten adem raakte. Mijn eigen ervaring is dus, dat je kunt gaan tennissen en goed luistert naar je eigen lichaam en niks gaat forceren. Het lijkt me niet aan te raden om ineens heel veel te sporten, als je dat niet deed voordat je zwanger werd.
Zwangerzwemmen heb ik wel de gehele zwangerschap gedaan.
Groetjes en succes!
Daphne
 
Ik ben nu bijna 6 maanden en tennis nog gewoon een avond in de week 2 uur. Ik voel mij daar prima bij. Wel is het zo dat je vanaf een week of 16 merkt dat je startsnelheid afneemt. Het lijkt af en toe of je aan de grond genageld staat, maar dat hoort er volgens mijn trainster bij. Zij gaf aan dat tennissen tot ongeveer 7 maanden mogelijk moet zijn. Luister wel goed naar je eigen lichaam en forceer niets.
 
Heb de vraag aan mij huisarts gesteld en die zei dat je zelfs tot in de 6e maand topsport mag doen. Dus de komende maanden kun je je veilig op de tennisbaan uitleven. In die maanden moet je het gewoon doen zolang je dat zelf prettig vindt. Ik kan me idd voorstellen dat je buik op een gegeven moment ook meehost en dat dat misschien wat minder geslaagd is.

Veel plezier!
 
Terug
Bovenaan