sporten

hallo,

Sinds afgelopen vrijdag weet ik dat ik eindelijk zwanger ben (na enkele vruchtbaarheidsbehandelingen). Ik ben dolblij, maar ook erg onzeker..
Ik ben gisteren gaan spinnen en van nature ga ik er graag voor.. lekker zweten enzo! Maar is dat wel goed? ik weet dat je mag blijven sporten, maar mag je ook fanatiek 45 minuten spinnen?

ik hoor graag ervaringen van jullie!

Liefs,
Bien
 
hoi bien

ik ben nu 29 weken zwanger en sport nog steeds
maar ik doe het nu wel rustiger doe nog cardio maar niks meer met gewichten
je kan het beste gewoon aankijken hoe je je er bij voelt denk ik dat heb ik gedaan en het gaat uitstekend
heel veel succes met je zwangerschap
gr romy
 
Inprincipe mag je gewoon blijven sporten zoals je altijd deed. Heel veel mensen doen dit ook.
Ik niet, ik durfde niet meer. Ik ben best wel sportief, skeeleren, fietsen ik heb thuis een aantal fitness-apparaten waar ik regelmatig op stond en ik tennis. Ik ben zodra ik wist dat ik zwanger was gestopt met het meeste, tuurlijk fiets en wandel ik wel gewoon. Maar voor deze zwangerschap heb ik een miskraam gehad, en ik was nu enorm bang dat het weer mis zou gaan. Daarom heb ik de eerste 3 maanden heel rustig aan gedaan, dan had ik voor mijn gevoel er alles aangedaan om dit kindje wel op de wereld te zetten. Daarna kwam ook niks meer van mijn sporten, ik ben erg moe geweest en was blij als ik de energie had gevonden om m'n huis schoon te houden.
Maar goed, ik denk dat je gewoon moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt, wat wel een vervelende bijkomstigheid is, is dat je gewrichten weker worden in de zwangerschap en dat de kans op blessures dan groter is. Dus kijk wel uit met wat je doet!!

groetjes Kirsten
35w5d
 
Fijn te horen dat ik gewoon kan blijven sporten. Gisteren kreeg ik na 30 minuten toch wel echt last van kramp rond de maagstreek.. Zou dit gewoon door het eten komen (uurtje ervoor gegeten) of toch een signaal van mijn lichaam om te stoppen?
Ik zit nu in de vijfde week en alles is dus nieuw voor me..

Liefs,
Bien
 
Ik denk dat je zelf wel aanvoelt wat wel en niet kan..

Ik sportte zelf ook elke dag een dikke 2 uur, deed aan fitness, maar ben meteen gestopt. Ik durfde niet verder te gaan, maar dat heeft ook te maken dat ik vorig jaar een miskraam heb gehad en gewoon geen risico wilde nemen.

Liefs,
Nephele
 
Je kan gewoon blijven sporten. Ben inmiddels dik 36 weken zwanger en ik sport nog steeds. Niet meer het niveau dat ik had (wedstrijd), maar wel gemiddeld 3 á 4 keer per week 1,5 uur. Er is ook bewezen dat pasgeborenen een betere conditie hebben, wanneer de moeder gesport heeft tijdens de zwangerschap. Natuurlijk moet je wel je eigen grenzen goed kennen en die ook respecteren. Wanneer het niet meer gaat of je je er niet lekker bij voelt. Moet je stoppen en het iets rustiger aan doen. Maar dat voel je snel genoeg. En spinnen kan echt geen kwaad, zolang je wel genoeg drinkt tijdens en na je training. Niet alleen water, maar ook voldoende zouten en mineralen.
Succes ermee!!
 
Terug
Bovenaan