sporten

A

Anoniem

Guest
Zijn er dames die nog lekker fanatiek sporten in de eerste weken?

Ik zelf ben best wel sportief en vraag me echt af of al dat gespring en gehos met aerobics goed is...

Hoi Hoi

Ik heb tijdens de zwangerschap tot 30 wkn gesport.
Ik doe/deed een half uur spinning, eenhalf uur oefeningen voor BBB en dan nog een half uur steppen.
Zolang dat je je er goed bij voelt kun je het gewoon blijven doen. Je merkt vanzelf als het niet meer gaat en dan moet je er mee stoppen of het tempo wat minderen.
Ik heb een kerngezonde zoon gekregen en een snelle bevalling, ook was ik weer snel fit na de bevalling.

Groetjes Carol moeder van Fabian (dinsdag 5 wkn)

De 'experts' zeggen dat je net zoveel mag sporten als je wilt, zeker als je dit altijd gedaan hebt. Sporten is idd goed voor je lichaam. De enige 'maar' in het hele verhaal is dat je op je lichaamstemperatuur moet letten (die mag niet te hoog oplopen) en datzelfde geldt voor je hartslag. Als jouw hartslag extreem omhoog gaat, gaat die van de baby mee en dat is niet goed. Als goede graadmeter kun je je ademhaling nemen. Zodra je buiten adem raakt ga je te ver. Veel plezier met sporten!

Groetjes, Marisa

Hoi,
Ik heb ook gewoon nog gesport tot 32 weken.
Ik deed body-pump. Voor ik zwanger werd, deed ik ook body-combat, maar dat werd me afgeraden. Omdat je bekken gelijk begint met verweken, wordt sport waarbij je veel moet springen, afgeraden. dit kan namelijk de kans op bekkeninstabiliteit vergroten.
Veel plezier en geniet van je zwangerschap.
Groetjes Sil

hallo,

Bij mijn 1e zwangerschap heb ik tot 6 maanden aan toe paardgereden. Daarna kon ik er niet meer opkomen en begon het ook een beetje zeer te doen. Ik heb me toen opgegeven voor zwangerschapsaerobic/fitness. Dit was behoorlijk fanatiek, maar wel erg leuk! Dit heb ik volgehouden tot 39 weken. Week 40 ben ik bevallen.

Helaas was het nu niet mogelijk om te sporten (had een laagliggende placenta en mocht niets meer van de gyneacoloog, zelfs geen zwemmen...). Toch ben je beter in je doen wanneer je iets meer aan je conditie doet. Merk dat ik nu veel sneller uitgeteld ben.
Dus volgens mij gewoon lekker doen en volg je eigen lichaam!
Sportse!
Groetjes  Sandra
(37,2 weken april forum)

Hallo,
Net voordat ik zwanger bleek te zijn, had ik een duur abonnement voor de fitnessschool aangeschaft om onbeperkt daar te sporten. Ik probeerde 2 tot 3 keer in de week te gaan sporten. Meestal deed ik callanetics. Ik ben nu bijna 26 weken en ik merk dat het nu zwaar wordt. Ik heb wat lage bloeddruk, dus ben soms wat duizelig. Gelukkig loopt het abonnement volgende week af.
Groetjes, Yoeke

Hoi, ik ben nu 12 weken en doe aan aquarobics. Dit gaat goed en ik voel me er ook goed bij. Hoop dat ik dit lang vol kan houden tijdens mijn zwangerschap.

Suus

Hey,

Ik ben nu 20 weken zwanger en Bodypump en Streetdance nog steeds. Het gaat erg lekker al doe ik met streetdance wat minder hard mee als er rondjes gedraaid moeten worden .

Mijn instructeur heeft gepumpt tot 38 weken, maar ja zij deed dat dan ook 4x in de week ofzo. Wil het zeker nog een lange tijd volhouden, want het is zo lekker en goed!

Groetjes,
Janneke

Terug
Bovenaan