Sporten?

A

Anoniem

Guest
Ik vraag me af in welke mate jullie nog sporten, naarmate de weken vorderen.
Heb je al dingen op moeten geven? Voor degene die in de laatste weken/maanden zitten: Tot wanneer kon je gewoon door blijven gaan met sporten?

Ik ben vandaag precies 25 weken, en ga zo'n vijf keer per week naar de sportschool. Doe hetzelfde als voor m'n zwangerschap, buiten hardlopen, crosstrainer, fietsen, krachttraining. Alleen pas ik nu op voor een te hoge hartslag, en als ik hard heb gesport, ga ik eerder naar bed.
Verder wandel ik veel (in New York heeft bijna niemand een auto, laat staan een fiets).

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Charlotte (25 weken)

Wat ik geloof ik al eerder heb getypt (ergens ??) is dat ik het superknap van je vind dat je nog zoveel sport, mijn lijf kan dat al weken (maanden) niet meer aan haha

Je moet goed naar je lichaam luisteren en niet TE obsessies bezig zijn alleen omdat je "moet" sporten, bewegen (lekker wandelen is ook keigoed)

Zullen we ruilen van lichaam haha ik ha het wel lekker gevonden, geen bekkenpijn,moeheid en alle andere klachten die ik heb.. lekker genieten ervan zou ik zeggen!

Hoi,

Ik vind het zeker ook heel knap dat je nog veel sport.
Eerlijk gezegd sporte ik voor mijn zwangerschap heel weinig
Ik ben nu precies 39 weken zwanger. In het begin wandelde ik veel en dan 's avonds na het eten om toch een beetje in beweging te zijn. Ik heb namelijk een kantoorbaan en dan beweeg je niet veel. Vanaf een week of 30 ging dat minder en sindsdien fiets ik regelmatig.  Maar je moet niet denken dat ik kilometers  fiets en het gaat ook niet supersnel.  

Hoi Charlotte.
Ik ben nu ruim 36 weken zwanger van mijn tweede, en aangezien ik begin van deze zwangerschap (met 12 weken) ernstige bloedingen heb gehad, heb ik het sporten (ik ben een fanatiek paardrijdster) tijdelijk aan de wilgen moeten hangen..
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot ruim 7 maanden gereden. Toen ging mijn buik echt in de weg zitten, en voelde het ook niet meer prettig.
Maar zolang je je er goed bij voelt, en je lichaam aangeeft dat het nog kan, moet je er lekker van genieten hoor!! Er komt een tijd dat je het echt niet meer kan, en dan is het tijd zat om ermee te stoppen.
Geniet van je zwangerschap en van het sporten haha..
Gr. Anne-Marie

Ik heb me vanmiddag opgegeven voor zwangerschapsfitness.

A.s. dinsdag ga ik beginnen. Onder begeleiding van een fysiotherapeut.
Ik heb er echt heel veel zin in. Vanaf week 25 ga je dan de zwangeren groep in en wordt je op de bevalling voorbereid. Soort zwangerschapgym, maar dan anders.

Liefs Noelie

mmm sporten is nu wel wat minder maar denk dat straks wel weer wat meer te doen.,

komt voornamelijk dat ik gewoon te moe was. ben net door de 1e periode heen en hoop nu weer meer energie te krijgen.

ik liep 2 a 3 keer per week hard en heb 2 paarden. Het hardlopen heb ik laten schieten en rij nu enkel paard. en dat gaat goed. Maar ben nu 13 wkn +6 dus ben benieuwd tot hoe lang ik paardrijden volhou.

maar knap dat je energie hebt om 5 dagen te sporten

hoi hoi,

ben afgelopen week begonnen met zwemmen.
voor de zwangerschap deed ik 2 keer per week fitness.
ik ben nu veel te moe, maar hoop binnenkort wel weer af en toe naar de sportschool te kunnen.
verder heb ik twee honden waar ik regelmatig mee wandel en een lichamelijk intensieve baan.
heb dus nog voldoende lichaams beweging, maar wel minder dan voor de zwangerschap.

groetjes kwinty (9 weken)

Terug
Bovenaan