sporten??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik vroeg me af in hoeverre jullie nog sporten of gesport hebben tijdens de zwangerschap. Voor mijn zangerschap ging ik gemiddeld 3 keer in de week. Ze zeggen dat je dat gewoon kan vol blijven houden, tot je het niet meer trekt (en de buik in de weg gaat zitten....)
Wat zijn jullie ervaringen?

groetjes

uhmmmmm sporten tsja daar vraag je me wat hahahahahaha ik doe niet aan sport, eigenlijk is in mijn dagelijkse leven al sport genoeg aanwezig, ik woon 4 hoog en moet 7 trappe op,,,, en doet dit dus ook ong 8 keer per dag haha dus dat is voor mij sporten genoeg;-))))

Hoi,

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ongeveer met zes maanden nog hardgelopen, hoewel het tempo aanzienlijk af nam, haha! maar je kunt gewoon sporten  ( alleen gevaarlijkere sporten zoals skieen en paardrijden worden wel afgeraden)  zo lang het goed voelt hoor.  En de rechte buikspieren trainen mag na een bepaalde tijd niet meer. Het is in ieder geval wel goed om met een goede conditie je bevalling en kraamtijd in te gaan. Veel succes en geniet van je zwangerschap!

Ik heb tot vier, vijf  maanden gestijldanst, toen hield het seizoen op. Met badminton was ik eerder gestopt, omdat ik last had van mijn bekken, en dat was met die plotselinge bewegingen niet handig. Verder ben ik nu nog gewoon actief (bijna 34 weken), maar zwaar tillen of bukken gaan niet meer zo lekker. Dat mag ook helemaal niet trouwens, in verband met die buikspieren. Ik fiets nog steeds harder dan mijn moeder en mijn pleegdochter, maar moet nu wel af en toe afstappen bij en lange helling, want zwaar trappen voelt niet meer prettig. Oja, en bij fietsen en wandelen moet ik extra vaak naar de wc, dus een fietstochtje van meer dan een kwartier is niet zo'n slim plan, en ik ken alle cafés in het centrum nu wel zo'n beetje! Ik ben sinds week 20 ongeveer aan het zwangerschapszwemmen, wel lekker maar niet zo heel sportief.

Succes ermee!

Zeeuws Meisje

Hoi

Ook ik heb net als zeeuws meisje met 5 mnd nog meegedaan aan het NK stijldansen. Ook hierna ben ik fanatiek doorgegaan met dansen. Pas na de 7 maanden moest ik echt rustiger aan gaan doen, omdat mijn bekken en spieren het niet leuk meer vonden. Verder heb ik tot bijna 7 mnd pilates gedaan, niet in een zwangerschapsgroep, maar een gewone groep, wel wat minder fanatiek want je rechte buikspieren mag je niet meer trainen. Ik "train" nu zelf nog 1 a 2 keer in de week, op een rustig niveau en als ik moe ben dan stop ik of neem een pauze.
Mij is verteld dat je elke sport die je al min. 6 maanden beoefende voor de zwangerschap gewoon door mag doe zolang het goed voeld. Wel moet je natuurlijk uitkijken met contactsporten als vechtsporten, voetbal enz enz.

Groetjes Natalie
(33w4d)

Terug
Bovenaan