sporten?

Hoi meiden,
Mijn kleine ventje is a.s dindag alweer 5 weken. Hij groeit als kool en het is een heerlijk ventje.
Helaas val ik niet af met de borstvoeding, ik kan dan ook niet wachten om weer te gaan hardlopen. Tot 5 maandan in de zwangerschap heb ik gelopen en ik wil dan ook het liefst nu weer beginnen. Natuurlijk heel rustig beginnen en rustig opbouwen!!!
Wanneer zijn jullie weer begonnen met sporten? Ik voel me namelijk erg goed maar ben bang dat ik te vroeg begin. Bij mijn dochter ben ik met 6 weken zonder problemen weer begonnen. Bij mijn tweede zoontje weet ik het niet meer!

Graag jullie ervaringen en meningen want ik ben erg benieuwd.

Groetjes Hedi

Hoi, ik kon na 2 dagen na bevalling totaal niet meer lopen. Had heel veel last van mijn bekken. Dit had ik ook al voor mijn bevalling. Ik heb nagenoeg totale rust tot 6 weken genomen en toen ik weer redelijk kon lopen ben ik met sporten begonnen. Ik ben naar de sportschool gegaan en daar een schema op maat gekregen. Ik sport drie keer in de week en ga met sprongen vooruit. Als voorbeeld ... ik kon op de loopband niet harder lopen dan 2,5 km p/u en nu na 5 weekies zit ik al op 5,5 km p/u met een helling van 5%. Ik moet wel oppassen dat ik niet te hard van stapel wil lopen. Ik moet het rustig blijven opbouwen. Maar ik kreeg er mijn energie weer van terug en vond het heerlijk dat ik weer iets ff voor mezelf kon doen !
Groetjes,
Sas

Hoi,
ik ben na 8 weken weer begonnen met baantjes trekken in het zwembad en met 9 weken weer groepsles bij de sportschool.
Ik had wel een erg heftige bevalling en kon pas na een week of 5 weer redelijk alles doen, zoals autorijden, langer wandelen, fietsen.
Als je je goed voelt, je hebt verder nergens last van en je kunt al goed een behoorlijk stuk wandelen of fietsen dan zou ik gewoon weer beginnen met sporten.
Je kunt toch heel rustig beginnen (beter te rustig dan te veel) en het zo langzaam opbouwen.
Groetjes Veerle

Ik heb ook een vrij zware bevalling gehad en moest het ook rustig aan doen tot ik op controle was geweest bij de gyn. Na 6 weken had ik deze controle en zij vertelde me dat ik weer kon beginnen met sporten. Ik heb altijd hardgelopen en ben daar dus weer mee begonnen. Alleen wilde ik gelijk te fanatiek zijn en had daardoor allebei mijn knieen overbelast. Daardoor heb ik het weer 3 weken rustig aan moeten doen. Nu ben ik weer rustig aan begonnen, maar ik merk wel dat het nog lang gaat duren, voordat ik weer op mijn oude niveau ben. Ik zou gewoon rustig aan weer beginnen en luister heel goed naar je lichaam.

ik ben 3 weken na de bevalling begonnen met stevig wandelen,na 4 weken weer gaan paardrijden en na 8 weken ben ik begonnen met steppen op zo'n apparaat.dit alles zette vrij weinig zoden aan de dijk wat het afvallen betreft.pas sinds ik vorige week voor t eerst weer ongesteld ben geworden gaat t lekker.toch een hormonenkwestie dus,zoals mn verloskundige al zei.ik woog 2 dagen na de bevalling 86,viel in 4 weken 5 kilo af en toen bleef t hangen.6 weken later(na 10 weken dus)was ik nog 3 kilo kwijt en na een week ongesteld te zijn geweest alweer 2!en deze week weer een half kilootje.dus nu gaat t opeens hard.
groetjes kari

Bedankt voor de reacties!!!
Woensdag wil ik voor het eerst weer rustig aan beginnen met hardlopen.Ben benieuwd.
En Kari geef jij nog steeds borstvoeding? Ik ben bang dat ik moet wachten totdat ik stop met borstvoeding. Gelukkig heb ik maar 1 maar groter dus dat is wel te overzien, maar ja de zomer komt eraan!!! Ach ik mag me prijzen met 3 gezonde kids waar zeur ik over!!!!

Groetjes Hedi

hoi hedi
borstvoeding is bij mij na 3 weken spaak gelopen,helaas.maar ik hoor wel van meer mensen dat de borstvoeding weinig bijdraagt aan het afvallen.en met lijnen moet je ook weer uitkijken ivm gifstoffen.daar heb ik gelukkig geen omkijken naar.
groetjes

Terug
Bovenaan