sporten

mijn dochtertje slaapt nu eindelijk in haar eigen bedje, geweldig, ze huilt maar een paar minuutjes heel zachtjes en valt dan in slaap.
maar ik wil zo graag weer gaan sporten, vanaf wanneer mag dat weer , ben 3 weken geleden bevallen en voel me erg goed, maar ik hoorde dat je buikspieren weer dicht moeten groeien ,met hoeveel weken zijn die dicht dan

Ik ben bezig met nagym van de zwangerschapsgym. De "juf" ging bij iedereen voelen of de rechte buikspieren weer netjes tegen elkaar zitten. Door je dikke buik hebben die helemaal gespreid gestaan. Net boven je navel kun je eventueel de opening nog voelen (ik moest vrij hard drukken op mijn buik, omdater nog een lekker blubberlaagje over heen ligt......). Je mag nu sowieso wel al je schuine buikspieren trainen en met een week of 6 (als de opening bijna dicht is, dit verschilt per persoon) weer langzaam aan je rechte buikspieren.
Vergeet je je bekkenbodemspier ook niet??
Suc6, Patricia

Hoihoi,

De verloskundige vondt het verstandig om toch 10 weken te wachten aangezien je lichaam nog een beetje rust moet krijgen daarna mag je wel weer sporten maar niet je bekken omdat je daar dan last van kan krijgen.

Groetjes,

Bianca

Terug
Bovenaan