sporten

A

Anoniem

Guest
misschien een pijnlijk onderwerp, maar ben toch benieuwd naar jullie sportactiviteiten. Voor mijn zwangerschap was ik redelijk sportief: 2x per week ging ik ongeveer een uur hardlopen en tijdens mijn zwangerschap heb ik wekelijks veel gewandeld en gezwommen. Sinds de bevalling doe ik niets meer, behalve dan de wandelingen die ik met mijn zoontje maak.  Tot nu toe had ik het borstvoedingsexcuus: ik vond het nu eenmaal niet prettig om met die volle, zware borsten te gaan hardlopen. Nu de borstvoedingsfase voorbij is, is er geen excuus meer. Op zich wil ik graag weer hardlopen, maar wanneer dan?! Het is nu al zo druk en ik ben 's avonds blij als ik niets hoef!! Bovendien sport mijn man ook 2x per week en we kunnen niet samen de deur uit. Als ik dan ook nog eens 2x per week ga sporten, zien we elkaar dan nog?? Maar ik voel me wel een zoutzak en wil weer wat strakker in het pak! Ben tijdens mijn zwangerschap 20 kilo aangekomen en alle 20 weer kwijt, maar mijn figuur is wel anders: d'r hangt meer buik en ook op mijn heupen leeft het ineens!
 Hoe gaat dit bij jullie?

groetjes Mie

Hoi Mie,

Sporten is voor mij een must. Niet omdat ik het zo ontzettend leuk vindt, maar 2 keer in de week naar de sportschool houdt de rsi klachten netjes buiten de deur. Op zich vrij handig, want ik moet wel.

Woensdagochtend werk ik thuis en dan breng ik Heather lekker vroeg naar de creche en ga gelijk sporten en zaterdagochtend ga ik ook richting de sportschool. Mijn vriend fietst op zondagochtend.

Daarnaast hebben we een hele leuke enthousiaste jonge hond (8 maandjes nu) die ook iedere dag een uur uitgelaten wil worden (en daar ook recht op heeft), dus dan is het óf met de wandelwagen richting parkje, óf lekker even naar het bos en dan gaat de dochter in de draagdoek. Als het even kan doen we dat trouwens samen, mijn vriend en ik.

Maar ik moet wel zeggen dat ik het een gedoe vind. Alles gaat via een schema. Ik krijg er soms een punthoofd van.

Groetjes, KT

Ik wandel...hahahaha...
Nee, ik ga wel elke dag wandelen en dinsdagavond zelfs 7 km. gedaan met vrienden.
Maar echt sportief ben ik ook niet...helaas.
Maar ik ben blij als ik eens even niets hoef...

Ik sport fanatiek 2x per week. Ik doe body-pump óf body-combat.
Ook mijn vriend doet twee keer per week aan Thai-boksen, dus ook hier is het via een schema.
Maar toen we daar eenmaal aan gewend waren, ging het eigenlijk vanzelf. En er blijft genoeg tijd over dat we elkaar nog zien hoor.
Ook ik heb een hond die elke dag naar buiten moet en dat passen we er ook nog even tussen.
Ik moet wel zeggen dat ik na de eerste ook het idee had, dat er nergens meer tijd voor was. Maar nu met een tweede, lijkt alles veel meer vanzelf te gaan.
En ik vind het zóó lekker, effe je verstand op nul en zweten maar.
Sil

Ik ga 1 avond per week   zo'n 1,5-2 uur naar het zwembad voor aqua-robics/aqua-joggen/aqua-spinning. Bevalt me prima.
Verder zwem ik op m'n werk ook regelmatig nog een keer per week een half uurtje tussen de middag (banenzwemmen, maar wel redelijk fanatiek, moet alleen wel m'n conditie weer opbouwen, kon altijd aardig meekomen met de mannen, maar dat lukt me nu nog niet zo goed). (dat is trouwens op m'n detacheringsplek, waar ik sinds een paar weken weer af en toe zit, probeer dit altijd zo te plannen dat ik er ben op de dag dat ze daar gaan zwemmen).
Op m'n vrije dagen probeer ik als het mooi weer is altijd een stuk te wandelen met Hannah. Soms een klein stukje (naar supermarkt en terug), soms wat langer. Verder geen vaste dingen.
Wel al weer een paar keer een wat langer wandeltocht gemaakt (bloesemtocht in april (15 km), met Hemelvaart toen we aan het kamperen waren twee tochten van 11 km en 8 km). Maar dat is maar af en toe.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

nou, dat klinkt goed dames!! Ben blij met deze reacties, daar kan ik een voorbeeld aan nemen!! Alleen, vanavond regent het, dus....als het morgen droog is beloof ik mezelf plechtig weer een rondje te gaan hardlopen.

groetjes
Mie

Euuuhhhh......sporten???? Wat is dat ???
Ik ben ongeveer een half jaar voordat ik zwanger werd getopt met earobics omdat die vriendin waarmee ik ging hoogzwanger was...en had geen zin om alleen te gaan (slap excuus he?!)
Toen was ik zwanger en dacht ik: och, nu heeft het toch geen zin...
Nu ben ik al bijna 7 mnd geleden bevallen en ik doe nog steeds niks!!!
Inderdaad af en toe wandelen met de kleine...en dan houd het ook op! Erg he...
Werk wel op een kdv, dat is ook half sporten!!! Hahahaha!!!!
Maar goed, ik ben nu toch wel zo'n 10 kilo lichter als VOOR de zwangerschap (door sonja bakker te doen) , dus dat is wel lekker!
Alleen is het inderdaag allemaal wat slapper.......het zou wel weer wat steviger mogen! Maar daar moeten we toch ECHT voor gaan sporten vrees ik...

Terug
Bovenaan