Sporten

Wie van jullie is eigenlijk blijven sporten? Welke sporten doen jullie en hoe lang zijn jullie van plan dit te blijven doen? Ik ben gewoon nieuwsgierig. Ik deed aan spinning, maar ben met 2,5 maand gestopt, ook mede door de misselijkheid. Met 3,5 maand ben ik weer begonnen, maar nu zit ik in een aerobicsklasje (50+) en dat tempo kan ik denk ik wel tot het einde volhouden. De spierversterkende oefeningen kan ik ook bijna allemaal doen tot het einde. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook tot en met 8 maanden gesport en dat is me goed bevallen. Ik wil nu wel aan het einde naar zwangerschapszwemmen.

Groetjes,
Kirstin

Hoi,
Echt aan regelmatige sport doe ik niet.
Maar ik ben sinds oktober 2007 begonnen het Pieterpad te lopen. De eerste etappe die ik liep toen ik net zwanger was, was 16 km. Dit was geen probleem. Ook de daarop volgende van 19km was prima te doen. Maar de laatste van 23km was wel pittig. "Veel" bosjes hebben mijn urine mogen opvangen . En het kerktorentje van het dorp kwam maar niet dichterbij... Toen was ik 12wkn zwanger.  Maar ik was niet de enige die er moeite mee had. Mijn medelopers hadden het ook zwaar.
De komende etappe zal waarschijnlijk over 2 weken gelopen worden. Deze is 19km lang. Ik denk dat deze zeker nog wel gaat lukken. We zien wel tot wanneer het allemaal gaat. En anders maar een paar etappes wat inkorten of verschuiven wat betreft de afstand.
Het plan was om binnen een jaar PP te gaan lopen, maar dat zal nu niet meer gaan lukken. Toch blijft de drive om hem uit te gaan lopen.
Groetjes!

Hoihoi,

Ik heb tot vorige week gevolleybald, ik ben nu 16 weken en vond het toch iets te riskant worden. Ik wil graag blijven fitnessen   zolang het gaat. Bij de vorige ben ik vrij lang doorgegaan (met aangepaste oefeningen). Als je altijd 2 tot 3 per week gesport hebt, voelt het niet prettig om helemaal niks meer te doen. Zwemmen is ook lekker met een dikke buik, maar daar is het nu nog te vroeg voor

Groetjes

Hoi,

Ik ben gek op sporten en  ben met 12 weken gestopt met op hoog niveau te sporten en train  nu voor de lol mee met het laagste team van de vereniging. Puur uit veiligheidsoverwegingen. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er toch iets zou gebeuren omdat ik zo nodig moest sporten.Ik heb vorige week voor de zekerheid nog aan mijn verloskundige gevraagd hoe lang ik door mag gaan.Ik heb namelijk de neiging om over mijn grens heen te gaan en ben nu 19 weken zwanger. Zij zei dat ik dat echt ga voelen, dat het echt heel vervelend gaat voelen om te rennen en te springen en dat het zelfs pijn kan gaan doen.  Ik speel trouwens korfbal.  

Liefs,  
Marian    

Hoi Kirstin,
Ook ik heb altijd veel gesport, maar nu ik zwanger ben vind ik het niet zo super meer. Ik deed aan fitness en in de zomer wielrennen en mountainbiken...Met fitness ben ik gestopt omdat ik last van mijn rug had.
Ik ga binnenkort beginnen met zwangerschapsyoga en daarbij heb ik mijn wielrenfiets op de rollerbank staan zodat ik thuis (zonder valpartijen) toch kan fietsen. Mijn mountainbike heeft nu gewone trappers zodat ik daar ook straks nog op kan fietsen. Heerlijk met mijn buik in de wind!
En verder heb ik gisteren een DVD besteld bij bol.com dat heet baby2body en daar staan speciale oefeningen op voor zwangere vrouwen! Ik weet niet of het wat is, maar het lijk me wel wat!

Succes met kiezen wat voor sport nu bij je past! Want dat je lijf veranderd en daarbij je sport   dat is wel duidelijk!

Groetjes, Lieke

Hai,

De vorige zw schap(vorig jaar) ben ik behoorlijk ziek geweest en rugpijn en ischias gehad en ondertussen 33 kilo aangekomen. Dus heel weinig gesport als ik liep liep ik nog maar 2 min.! Werd ook juist amgstig doordat ik bijna niet meer op straat kwam.
Nu probeer ik iedere dag een half uur te wandelen, 2x 15 min.Overdag met mijn baby van 6 mnd en s'avonds met de hond. Als t slecht weer is ga ik binnen op de crosstrainer, en vanaf volgende week ga ik zwanger/fit doen, oefeningen en fitness op muziek.
Ik hoop dit keer lekker fit te blijven, en een makkelijkere bevalling te krijgen, want de vorige liep na 15 dg overtijd, weeeninfuus en 20 uur weeen nog uit op een keizersnede, en ik wil dit keer ook geen 33 kilo aankomen, want er zitten er nog 8 aan van de vorige zwangerschap. Ik ben nu 15 wk. En ik wil fit blijven omdat ik straks 2 babies heb!

gr Loona

Ik was in september vorig jaar begonnen met een levensstijl cursus (ik heb last van overgewicht) en die cursus omvatte een uitgebreid sportprogramma. Dus toen ben ik echt goed gaan sporten, de week na de laatste cursusdag (begin december) ging ik voor het eerst zonder mijn clubje sporten en dat ging heel goed, lekker fitnessen en zwemmen. Maar 2 weken later had ik zo'n pijn in mijn liezen en werd ik na een kwartier sporten zo misselijk en draaierig, dat ik bewust ben gestopt met fitnessen. (die liespijn heb ik echt vanaf het begin van de zwangerschap). Nu zwem ik alleen nog en ik fiets veel, want ik heb geen auto dus alles gaat met de fiets of lopend. Ik mis het fitnessen wel, maar na de bevalling ga ik dat gewoon weer rustig oppakken.

Terug
Bovenaan