sporten??

Hoi meiden, was ff benieuwd of jullie nog lekker aan het sporten zijn..

Ik doe aan fitness 2x in de week met een vriendinnetje, super gezelli hoor!! Merk wel dat ik het eens een stuk rustiger aan doe. Mijn hartslag mag ook niet hoger dan 140, dus ja dan doe je het ook uiteraard rustiger aan, normaal als ik ga sporten ligt mijn hartslag tussen de 150 en 170 (lekker fanatiek!!).

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik tot aan mijn verlof gesport....en dat ben ik nu ook van plan hoor!!

En wat doen jullie???

gr. Ilone

Hoi hoi,

Ik wilde ook zo lang mogelijk door gaan met sporten. Ik denk dat het goed is om in beweging te blijven.
Ik heb een jong paard waar ik dit jaar voor het eerst op kan rijden. Ik dacht ik ga door tot ik er niet meer op kom en dan ga ik zwemmen ofzo.
Ik merkte wel dat mn benen er meer moeite mee hadden.
Maar ik heb een voorliggende placenta en mag nu dus helemaal niks meer doen. Echt balen, ik merk al dat ik wat stijver begin te worden, grrrrrr.

Dus gewoon lekker blijven bewegen hoor, maar doe het iets rustiger aan dan voor je zwangerschap.

Liefs, Ris

Hoihoi,

Ik sport zelf niet (althans niet georganiseerd) ga wel vaak wandelen met de oudste of fietsen en tegenwoordig is het voor hem ook een sport om zo hard mogelijk weg te rennen en dan mama er achter aan.

Bij de vorige zwangerschap ben ik blijven zwemmen (gewoon baantjes) en dat was best lekker. Na de bevalling ben ik toen gestopt omdat ik niet wist hoe ik het moest organiseren, en nam ik op m'n werk altijd de trap (4 verdiepingen en redelijk vaak per dag) en dat blijf ik wel zo veel mogelijk proberen. Maarja, door lage bloeddruk ziet het vaak al na 2 trappen zwart voor m'n ogen dus das ook niet alles... Naja, blijven lopen en fietsen met de oudste is ook leuk!

Groetjes,
Jo

Hoi,

Ook ik sport,   fitness 1 uur in de week. Tot nu toe gaat het heel goed, sommige apparaten doe ik niet meer omdat de buik in de weg zit maar voor de rest alles. Zelfs sommige onderdelen beter als voordat ik zwanger was.
Met de 2e heb ik tot en met de 37e week gesport en ook nu wil ik dit zo lang mogelijk blijven doen.
Heb gemerkt dat ik de vorige keer sneller van alles kon ondernemen en me echt fitter voelde als bij de 1e.

gr. Blije Mama van 2
19+6

Hoi hoi,

Ik fitness ook 1 keer in de week samen met een vriendin en dat wil ik ook zo lang mogelijk volhouden. Zeker om mijn conditie nog enigszins op peil te houden voor de bevalling en zo.

Bij de zwangerschap van Sven ging dat helaas niet vanwege een langdurige blaasontsteking dus ik hoop echt dat ik het nu wel vol kan houden. Ik doe nu wel iets rustiger aan omdat ik het snel in mijn rug krijg maar tot nu toe gaat het nog best goed.

Ris, waarom mag jij niet sporten met een voorliggende placenta? Bij Sven had ik dat ook maar daar hebben ze nooit iets van gezegd. Of ligt de placenta voor de baarmoedermond? Dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Groetjes,
Maike

Hoi Maike,

Mijn placenta ligt voor de baarmoedermond en bloed al een week of 5. Ik moet nu zo veel mogelijk rust houden om het bloeden te beperken, anders kan het nog wel eens fout aflopen.
Vind het heel erg dat ik   nu al moetst stoppen met sporten ik had juist voorgenomen om zo lang mogelijk door te blijven gaan.
Maar de kans is groot dat de placenta mee omhoog groeit en hopelijk mag ik dan weer het een en ander doen.

Groetjes, Ris

Ik deed ook aan fitness, maar ben gestopt toen ik ong 8 weken was. Was gewoon te moe om wat te doen. Nu probeer ik wat vaker naar werk te fietsen, met t mooie weer is dat wel prettig en vanaf volgende week ga ik zwangerschapszwemmen.

Ik wil ook zo lang mogelijk door gaan met hardlopen, de verloskundige zegt dat het geen kwaad kan en het is goed voor de bloeddruk. Bij mijn vorige zwangerschap had ik hoge bloeddruk en dus medisch en dat wil ik echt niet meer

Terug
Bovenaan