Sporten

Hallo allemaal,
Ik ben vanmorgen voor het eerst weer een stukje gaan joggen. Het ging eigenlijk best goed (ben nu bijna 6 weken na de bevalling), alleen voel ik wel dat de spieren in het bekken nog niet helemaal zijn aangesterkt, ondanks regelmatige oefeningen met alle sluitspieren de afgelopen weken.
Wat zijn jullie ervaringen met sporten?

Sporten, wat is dat? Ik was al geen sporter en merk nu dan mijn conditie helemaal ver te zoeken is. Ik probeer wel dagelijks even te gaan wandelen of met onze oudste lekker een stukje te fietsen maar ben nog wel steeds snel moe...

groetjes Natasja

Ooooh ik zou zo graag willen! Ik was tot 4,5 maand zwanger zijn zeer actief aan het sporten (3 x per week body pump en body combat achter elkaar) maar met die stomme vleesboom lukt het nu nog niet :-( en ik word er gewoon agressief van....

Maandag nacontrole bij de gyn en ik ga heel hard zeuren om een operatie zodat ik ook snel weer "normaal" ben...

Voor de kilo's is het niet heel hard nodig, gisteren voor het eerst weer op de weegschaal gestaan en ik ben al 8 van de 10 kilo kwijt :) De rest zal wel dat stomme ding zijn....

@lonneke, loop ook een rondje voor mij!

Aaaahh sporten lijkt mij weer heerlijk ;)
Alleen moet geduld hebben... Heb 5wk geleden vaciumpomp&keizersnee gehad. Over een week (of 2) l doe ik aan hardlopen&wandelen.
Als ik weer ga werken neem ik na een week werken de fiets. Effe kijken hoe ik mij voel.
Nu wandel ik af en toe een klein stukje.

Wie heeft nog meer keizersnee gehad en wanneer gingen jullie weer actief doen? Hoor graag ervaringen.
x

Hey Mieka ik heb ook een keizersnede gehad maar kan je helaas geen vergelijkingsmateriaal bieden ;-) Wish I could! Maar mijn geval is even wat lastiger met die vleesboom... Ik loop wel veel maar echt actief kan ik helaas nog niet zijn

mmm lees net zelf op een andere site: Kortom, als je geen klachten meer hebt van je bekkenbodem (dus zwaar gevoel) kan je heel rustig beginnen met opbouwen van hardlopen, sommige fysio's raden het pas na 6 maanden weer aan.

Ik had eerlijk gezegd dat zware gevoel wel, dus misschien moet ik het toch maar even bij fietsen houden.

Ik wil volgende week weer gaan beginnen met hardlopen. Omdat ik, als ik weer ga werken, bijna gelijk de fitheidstest moet gaan lopen. Ik vind sporten een verschrikkelijke bezigheid, maar doe het puur voor mijn werk. En ik hoop natuurlijk zo de overtollige kilootjes weg te lopen.

Ik doe oefeningen van mensendieck, voor mijn bekken, en pak gelijk dan al de schuine buikspieren daarbij mee, en ook voorzichtig de rechte buikspieren.
Verder breng ik elke dag mijn dochter op de fiets naar school, dus beweging genoeg hier!

Terug
Bovenaan