sporten

hoi meiden,

als je sport, sport je kindje dan ook mee? ik ben 23 weken zwanger van een heel druk kindje, het vliegt van links naar rechts in me buik, soms wel 45 min achter elkaar zonder pauze! maar gister heb ik 25 km gefietst en het was heel rustig gisteravond, nou normaal is het dan de drukste periode van de dag. dus mijn gevoeg zegt dat hij/zij moe is gefietst.

als ik erover nadenk denk ik van wel maar aan de andere kant ook weer niet.

wat denken jullie?
 
Pff goeie vraag, ik weet alleen dat het juist goed is voor je en geen kwaad kan. Misschien is idd je kindje wel moe omdat jij je extra inspant. Je moet wel op je hartslag letten hoor als je zo veel fietst want als jou hartslag te hoog wordt, krijg je het warm en je kindje dan ook. Dus kan eigenlijk best wel dat je kleine het merkt. Fiets je buiten of in de sportschool? ik zou overleggen met je vk.

Ik sport in de sportschool met een aangepast schema voor mijn rug en bekken maar mag geen buikspier oefeningen meer doen en mijn hartslag mag niet omhoog, dus geen conditie opbouwen. Maar als jij altijd zoveel gefietst heb is je lichaam er aan gewend en kan het geen kwaad volgens mij. Als ik het nu zou doen moet ik aan de beademing hahahah!
 
Hi MissM,

Kindjes vinden het juist heerlijk als moeder in beweging is! Zij worden als het ware dan "gewiegd" dus zijn minder druk. Je hoort toch weleens dat als kindjes maar niet willen slapen, ouders hun kleine als laatste middel in de auto/wagen zetten en even gaan rijden, dit is hetzelfde effect. Zij worden geschommeld en dit werkt rustgevend! Vandaar dat je kindje dus
rustig is na t sporten!
 
bedankt voor jullie reacties!

ik ben erg sportief en fietste heel veel, ook wielrennen. dat doe ik nu niet meer want dat is echt teveel. gewoon fietsen nog wel en dan buiten.

ja, inderdaad moet je goed letten op je hartslag.
toen ik nog niet zwanger was en ik ging sporten ging me hartslag altijd naar de 180. nu ik zwanger ben heb ik een hele lage hartslag 60/110 en komt het bij het sporten niet hoger dan 120... haha heel vreemd wat moeder natuur allemaal met je doet.

 
Terug
Bovenaan