Sporten?

Ik vroeg mij af of jullie ook aan sport doen....
Ik wilde voor een poos terug al weer gaan fitnessen... Heb het heel lang gedaan... maar op den duur gestopt... vond het wel altijd heerlijk en wilde het dus weer oppakken... maar door onze verhuizing is dat er niet van gekomen....
Nu heeft de huisarts het afgeraden.... zwemmen en zwangerschapsgym en diverse varianten daarop waren geen probleem maar fitness rade ze af...

Voor de gene die niet an sport deden... willen jullie nu wel beginnen?

Ik doe al een tijdje 2x per week zumba, steps en 2x fitness. Vrij veel dus. Zumba en steps blijf ik gewoon doen, al zal het tempo tzt wel naar beneden gaan. Fitness beperk ik nu vooral tot beenspieren en fietsen.

Als je het gewend bent is het ok om doot te gaan, maar kan me voorstellen dat beginnen niet goed gaat zijn. Lichaam moet dan weer wennen aan al die extra inspanning natuurlijk en het is nu zelf al zo druk aan het werk.

Succes met het maken van je keuze!

waarom raadde ze fitness af?
voor zover ik weet is dat geen probleem. je mag alleen geen buikspieroefeningen doen.
ik heb tijdens mijn 1e zwangerschap gefitnist tot een maand of 5. toen gestopt omdat ik er geen kracht meer voor had (luiheid ;-)).
voordat ik wist dat ik van de 2e zwanger ben heb ik hard gelopen (is makkelijker te combineren met een kleintje thuis en gratis), maar daar ben ik ook, helaas, mee gestopt omdat ik savonds echt moe ben. maar je kunt gerust gaan sporten hoor. mits je geen weeen of je vliezen zijn gebroken, maar dat zal nog wel even duren lijkt me ;-)

ja ik dacht ook dat fitness geen probleem is.
Kun je ook helemaal op je eigen niveau doen.
Zwangerschapsgym is niet echt sport natuurlijk :). Dat is meer gezellig beppen met andere meiden (is mijn ervaring).
Ik fiets 3 keer per week naar m'n werk en ik probeer 1 keer in de weet te body-balancen. In september (als we terug zijn van vakantie) ga ik weer badmintonnen en misschien nog een conditie-training op de fitness.

De verloskundige zei tegen mij dat ik kan blijven sporten totdat ik zelf voel dat het niet meer gaat.
Ligt natuurlijk wel aan het soort sport dat je doet... veel lichamelijk contact is natuurlijk niet goed.

Zelf doe ik squashe, ben nu 16,3 weken zwanger en het gaat nog prima.
Ik wil er dan ook nog even mee door gaan. Zodra het niet meer gaat wil ik misschien wel gaan zwemmen, dit schijnt ook gezond te zijn.

Succes met sporten en de zwangerschap!

Ik kan gelukkig gewoon doorsporten: deed al body attack, body combat, body pump en body balance en kan alles blijven doen...

Ik weet dat mijn schoonzusje ook nu in haar zwangerschap wil beginnen met sporten en zij gaat met mij mee kijken bij body balance.

Als je niet gewend bent om te sporten voor je zwangerschap zou ik echt niet beginnen met een te zware lichamelijke belasting en ik denk dat fitness daarbij toch tricky is. Je kan natuurlijk doseren, maar als je iemand bent die 100% gaat bij sporten, lijkt beginnen met fitness als je zwanger bent, me ook geen heel goed idee. Succes ermee iig.

Terug
Bovenaan