sporten?

Naar aanleiding van het vorige topic. ..
Hoeveel sporten jullie nog? En gaat dat nog goed?

Voor mijn zwangerschap ging ik 3 keer in de week hardlopen op mn loopband. Meestal 5 km. in 35 minuten of iets langer iets langzamer maar dat ging heel lekker. Verder ging ik 2 keer week zwemmen met de kinderen..niet echt sport misschien maar aardig zwaar.

In het begin van zwangerschap ging ik gewoon door tot een week of 10 en toen ging het helemaal niet meer omdat ik zo misselijk was. Zwemmen nog wel maar dan 1 keer in de week en hardlopen niet meer.
Nu ben ik 18 weken en heb weer 2 keer op mn loopband gestaan. Harder dan 8 km/u gaat echt niet. en 8km/u hou ik echt niet langer dan 4 min vol. Komt erop neer dat ik nu een 20 min. loop en dan ongeveer 2 a 2,5 km erop heb zitten. Heb dan wel last van mn bekken maar hoop dit wel een beetje op te kunnen bouwen envol te kunnen houden tot (bijna) het einde.

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat!

Hallo Miekje,

ik ben gymdocent en doe nog vaak mee tijdens een gymles. Dus op de dagen dat ik werk ben ik vrij actief bezig. Verder fitnes ik nog, en doe meestal nog een les zumba of andere groeples mee!

Merk wel dat ik het nu wat zwaarder heb dan tijdens mijn 1e 2 zwangerschappen, maar voel me nog erg goed bij het sporten. Ik heb tijdens mijn 2e zwangerschap ook zwangerschapsuiker gekregen en dan is het erg belangrijk dat je nog wel iets aan sport doet (voor zover je dat natuulijk kunt)

Groetjes Anne

Ik heb 2x in de week aqua-gym special voor de zwangere vrouwen en daarnaast loop ik veel met onze hond. Op goede dagen loop ik 4x met de hond buiten als ik me niet zo goed of moe voel is dat 3x keer...

je lichaam geeft zelf aan of iets te veel voor je is, belangrijk is dat je daar naar luistert.

liefs
nicole

Ik sport niet meer. Ik volleybalde en dat lukt echt niet meer... Heb het nog wel tot 18 week geprobeerd. Niet gedoken maar mijn buikspieren deden echt pijn dus daar ben ik mee gestopt. De fysio voor mijn knie heeft het qua knie afgeraden maar ook zeker qua zwangerschap, dus toch maar eens een keer geluisterd naar de geleerden.

LIefs

Terug
Bovenaan