Spraakontwikkeleling

<p>Goede morgen. <br />misschien niks om zorgen over te maken maar was benieuwd naar jullie ervaringen. <br /><br /></p><p>mijn dochtertje  is nu ruim 20 maanden kent al een hoop worden( spreekt ze alleen niet goed uit) </p><p>ze begrijpt letterlijk echt alles. Hoort ook goed zelfs zachtste geluid hoort ze. <br /><br /></p><p>nu wilt ze echt gewoon dingen niet na zeggen. Ik kijk dagelijks (leer)boekjes , zing en lees met haar voer hele gesprekken maar het is 99% brabbelen nog. <br /><br /></p><p>heeft iemand tips hoe ik het beter kan gaan ontwikkelen bij haar? Of is het gewoon afwachten? </p>

Volgens mij inderdaad gewoon voorlezen, liedjes zingen, onderweg dingen aanwijzen en er vooral geen druk op leggen.

Lekker laten haha. 
mijn dochter heeft 2 jaar lang bijna niks gesproken. Verstond en begreep alles, maar had zo haar eigen taaltje (paki = banaan bijvoorbeeld). Wij hebben ook elke dag voorgelezen, liedjes gezongen en ze gaat ook naar het Kdv. Nooit extra aandacht aan besteed, en nu is ze bijna 3 en kletst de hele dag de oren van je kop ? 

Mijn zoontje is nu 3 en doet precies hetzelfde. Begint nu wel met de goede dingen te zeggen maar gebruikt nog erg veel zijn eigen taal. Op peuterschook zien ze wel verbetering en hij kan heel goed duidelijk maken wat hij wilt. Binnenkort komt de logopediste op school. De kindjes observeren dus ben benieuwd of ik me terecht zorgen maak of 'overdrijf'

Zolang jij je kindje kan begrijpen en je directe omgeving ook is dat nog voldoende

Terug
Bovenaan