Spraaktest voor ouders voor hun kind

Hai meiden,

Er is eens een topic geweest over een kindje dat nog niet zo goed deed praten (weet ff niet meer wie het was?).
En iemand had toen een link weggezet waar je als ouder een testje kon doen, of je kind genoeg doet praten op die leeftijd.

Graag zou ik willen weten wat die website was..

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Liefs!

Hee Debby,

Ik weet welke test je bedoelt maar weet de link helaas ook niet meer.
Wat ik wel weet is dat ik die test had gedaan maar dat er als uitslag alleen uitkomt van of je kind op niveau is of niet. Er wordt verder geen uitleg bij gegeven. Ben je bang dat Dylano achterligt dan?
Je kunt ook altijd navraag doen bij het CB hierover als je twijfelt.

Groetjes,
Maike

Sorry die link ken ik niet. Op het cb vertelden ze me dat ze op deze leeftijd minimaal 3 woordenzinnen moeten kunnen maken en dan tellen papa en mama niet mee als woord.

Gr.Ing

Hey debby,

Ook ik weet wel wat je bedoel maar ook weet ik de link niet, bij ons moeten de kindjes bij 2 jr en 3mnd maar 2 woordjes achter elkaar kunnen, dat kan Roan dan wel maar meer is het hier nog steeds niet!
Liedjes zingen enzo doet hij ook nog steeds niet, ben benieuwd wanneer het bij hem eens gaat gebeuren dat praten en zingen...

gr mascha

Hai meiden,

Thnx voor de reacties!

Blabla: Dat was idd de website waar ik het over had!

Ik vind op zich niet dat Dylano achter ligt, maar we horen steeds vaker van mensen dat Dylano nog niet zo lekker praat.
Wij begrijpen hem wel goed, en sinds 2wk vinden we allebei dat hij met sprongen vooruit gaat.
Op de PSZ houden ze hem ook wel in de gaten.. Toevallig vandaag en gespr over gehad met ze.
Ik denk dat Dylano alles bij elkaar toch wel 60 á 70 woordjes kan zeggen, en ook maakt hij zinnen van 3 á 4 woordjes. Hij spreekt ze dan wel allemaal niet perfect uit, maar het is wel verstaanbaar (voor ons??)

Dus ja.. vandaar mijn nieuwsgierigheid naar deze website. Ga hem gelijk in de favorieten zetten!

Hoi Debby,

Als Dylano al zoveel woordjes kent is dat toch harstikke goed.
Wat ik je wel als tip zou willen meegeven: als hij ze niet goed uitspreekt maar jij begrijpt hem wel, herhaal dan elke keer wat hij zegt. Als hij standvastig blijft in zijn eigen uitspraak, corrigeer hem dan op een gegeven moment.
Als jullie namelijk genoegen nemen met wat hij zegt, wordt hij niet gestimuleerd om het uiteindelijk goed uit te spreken.
Ik herhaal meestal ook wat Sven zegt (voorbeeld: Sven zegt: wil een boterham met kaas! Dan zeg ik: oh, je wilt een boterham met kaas....).
Sven praat echt heel goed, dat zeggen ze bij het CB en het kdv ook. Maar ja, hij is motorisch dan minder sterk. Zo heeft ieder kindje een voorkeur....

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan