Spreekt mijn lichaam de waarheid of is er iets anders aan de hand......?

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,

Ik werd dus begin december ook niet ongesteld en  intussen al  twee maal een negatieve test gehad. Mijn lichaam schreeuwt echter dat het zwanger is dus verwarring allom. Contact gehad met de doktersassistente maar zij adviseerde mijn eventuele volgende menstruatie af te wachten.....echter dat hou ik niet vol (alhoewel die de komende dagen verwacht wordt) want mijn lichaam geeft teveel signalen af. (ben reeds moeder van een dochter van bijna 4 dus weet hoe het voelt om zwanger te zijn).

Toch maar de dokter zelf even gebeld en mijn verhaal gedaan. Zij heeft met een gynaecoloog overlegd en samen hebben ze besloten dat ik een echo krijg om er zeker van te zijn wat er in mijn lichaam gebeurt.

Ik ben dus of wel degelijk zwanger en dan wellicht al wel een tijdje onderweg (na 16 weken) omdat anders het HCG hormoon had moeten reageren op de testen........of er is iets anders aan de hand (wat ik natuurlijk niet hoop) maar daar komen ze dan wel achter en dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.

De echo staat gepland voor 10 januari dus het is wel erg spannend....

Maar wat ik wil zeggen is dat anderen die twijfelen wellicht ook via de huisarts een dergelijk onderzoek kunnen aanvragen al is het alleen maar om duidelijkheid te krijgen.

Groetjes, Monique

hoi keetje tippel,

wat een hoop spanning!! wijzijn nu een jaar bezig voor ons eerste kindje.
ik hoop voor je dat je zwanger bent.
ik duim voor je.

groetjes

hoi hoi
ik hoop echt voor je dat je zwanger bent,maar als ik jou was ging ik er niet teveel vanuit.
anders ben je zo teleurgesteld.ik ben zelf moeder van 5kinderen en in totaal ben ik 8keer zwanger geweest.ik voelde mij ook echt zwanger voor een paar weken geleden maar de test wees uit dat ik niet zwanger was,terwijl ik me echt zwanger voelde.helaas werdt ik op ouderjaarsdag toch ongesteld.ik wil je alleen waarschuwen dat je er niet teveel van moet uitgaan dan valt het altijd mee.
ik wens je heel veel succes met de echo en ik hoop echt voor je dat je lekker zwanger bent.laat je het nog even weten?
liefs sil

Dag Angela en Sil,

Bedankt voor jullie reacties..en ja Sil ik snap heel goed wat je bedoelt maar het blijft wel moeilijk hoor.....

woensdag laat ik jullie de uitslag weten

gr, Monique

Hoi dames,

Hier het verlossende woord.....

Zojuist terug van het ziekenhuis en hiep hiep hoera......JA ik ben zwanger maar wel met een heel verhaal....

Echo via buik gaf niets dus een inwendige echo gehad. Daar was een vruchtzak met inhoud te zien maar nog erg pril en niet in verhouding met de 8 weken overtijd die ik nu ben. Het kon een tweetal dingen betekenen: of ik had een missed abortion en wat zichbaar was op de echo was een overblijfsel en zou gecurreteerd moeten worden of ik was toch zwanger maar dan heel pril en dat zou betekenen dat ik direct na een missed abortion weer zwanger ben geworden. Dit konden we uitsluiten/concluderen door direct maar weer een test in het lab te doen. Dit duurde een half uur en mijn vriend en ik hadden ons al helemaal ingesteld op de missed abortion en de curretage.....maar opeens was de test positief!!!   Blijdschap alom.

Nu mag ik over 3 weken terugkomen voor opnieuw een termijnecho omdat het vruchtje nu nog zo klein was konden ze niet met zekerheid hoelang ik onderweg ben (+/- 5 wkn). Dan wordt gekeken of het een goede zwangerschap is en kunnen ze een nekplooimeeting doen.

Nou, ik wens een ieder ander heel veel succes.

Groetjes, Monique

He

Wat een goed nieuws, we zijn heel blij voor jullie.
Geniet ervan de kleine is onderweg!!!!!!!!!!!!!

Groetjes

Jeetje, wat een spanning vooraf zeg. Van harte gefeliciteerd!!!! Samen nu lekker genieten!!! Liefs Lientje

Goh zeg, wat een verhaal! Ontzettend gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik wens jullie heel veel geluk en een gezonde zwangerschap toe!

kus Fleur

Terug
Bovenaan