spreidbroek/heupjes

Hallo, sinds een paar dagen heeft ons dochtertje (3,5 maand) zo'n spreidbroekje aan voor het corrigeren vd heupjes, heeft iemand hier ervaring mee? Ben benieuwd naar reacties! Groetjes
 
Onze dochter Marissa (nu 7 maanden) heeft met 3 maanden een pavlikbandage omgekregen. Zij had heupluxatie. Toevallig komen we net uit het ziekenhuis. Het gaat goed, het beentje zit weer in de kom en ze heeft nu een campspreider om. Deze hoeft ze alleen nog maar om met slapen. Ze heeft dus in totaal bijna 4,5 maanden in de pavlik gezeten. De pavlik heeft ze goed gedragen, ze wennen er snel aan. We deden haar een maillotje aan, dat zat voor haar het lekkerste. Jurkje erover en het valt bijna niet eens meer op. Het is voor ons als ouders lastig met al die bandjes. Er is een site waar je veel informatie vanaf kunt halen: www.heupafwijkingen.nl. Er is ook een forum, maar daar staan veel schrijnende gevallen tussen, dus daar moet je niet van schrikken. Zoals je aan mijn verhaal leest, kan het dus ook goed gaan! Sterkte.
 
hallo
mijn dochter heeft ook een (ernstige) heup afwijking.
ze heeft op dit moment de pavlikbandage aan. helaas heeft dit niet het gewenste efect bij mijn dochter. nu krijgt ze de campspreider. hiermee wordt meteen een rontgen gemaakt en dan bepalen ze of deze goed is voor haar of dat ze gips moet.

kijk anders ook even op de site van de vereniging van aangeboren heup afwijkingen.

hoe erg heeft u kindje het?
welk speid middel draagt het?

groetjes petra mama van iris nu 5 maanden   en 5 dagen
 
Terug
Bovenaan