spreidbroek met 7 1/2 maand

Donderdag ochtend moeten we  de spreidbroek  halen (aan laten meten?)

nu heb ik heel veel vragen dus hoop dat ik hier iemand tref die ook ervaring heeft met een kindje met een spreidbroek.

onze zoon  begint te kruipen, zal dit ook met een spreidbroek gaan?
Kan hij zitten met een spreidbroek? (zit los, in de kinderstoel en over 2 maandjes ook op de fiets)
omrollen met een spreidbroek, kan dat?
Hoe doe ik dat met auto rijden? Past hij wel in de maxi cosi?
zal hij in het zitje van de fietskar passen?

slapen is afwachten want hij slaapt op zijn zij (ivm wapperende armpjes/handjes) en denk niet dat hij op zn zij kan liggen
hoe krijg ik een slaapzak aan? of moet ie maar in een pyamaatje slapen?

op vakantie:
plakt die broek aan zn beentjes? ofwel moet ie aldoor een broekje aan?
zand strand en zwemmen in combi met de spreidbroek?

wie kan mij hier meer over vertellen?
 
hallo

mijn dochtertje heeft ook een spreidbroekje gehad
ze was toen 7 maanden
mijn ervaring is er niet negatief mee
ze kon er prima mee omrollen, maar kruipen deed ze toen nog niet dus daar heb ik geen ervaring mee
ook het zitten  was bij haar  geen probleem

mijn dochtertje paste ook prima in de kinderstoel maar je moet er wel iets onder leggen want het maakt wel krassen in hout
wij hadden geen "echte" maxi-cosi, die van ons was van het merk baby relax
en daar kon ze nog net in met spreidbroekje
nu heb ik wel gelezen dat veel babies niet meer in de maxi cosi passen maar dat ze dan een opgerolde handdoek onder de beentjes stoppen waardoor het wel past

tja slapen deed mijn dochter op dat moment nog op haar rug dus ook dat was geen probleem voor haar
wel legde ik een opgerolde handdoek onder haar onderbeentjes zodat het wat prettiger lag, omdat door het spreidbroekje de knietjes wat omhoog staan als ze ligt
ze paste ook met spreidbroek in haar slaapzak
wel deed ik er een legging onder want anders zat het plastic van het broekje direct op haar huis en dat leek me niet zo fijn
maar ja toen was het nog maart dus ook nog niet warm ofzo, dus ging een legging en de slaapzak prima

ze heeft em maar 6 weken 24 uur aan hoeven hebben en daarna nog 6 weken alleen 's nachts dus dat was natuurlijk ook niet erg lang
verder heeft ze er geen last of moeite mee gehad
ze paste zich er eigenlijk meteen op aan
anders kan je altijd  nog even op internet zoeken op het woord spreidbroek dan kom je ook veel info tegen

ik hoop dat jou zoontje er weing last van zal hebben
succes
 
hallo
mijn dochter iris heeft ook een sreidbroek gedagen van 4 maanden tot 16 maanden.
in de autostoel moest ik een opgerolde handoek onder iris haar rug billen leggen.
iris ontwikkelde zich gewoon met spreidbroek om. ze ging ermee rollen kruipen en zelfs staan. ze kon ook lopen ermee maar dat mocht ze niet van de arts.
iris paste wel achterop de fiets in een zitje.
ik had voor de zomer stukken bad handoek geknipt en omgenaait voor onder het plastic van de spreider.
en ik  had bij c&a broekjes gekocht die er goed onder paste


slapen is afwachten want hij slaapt op zijn zij (ivm wapperende armpjes/handjes) en denk niet dat hij op zn zij kan liggen
hoe krijg ik een slaapzak aan? of moet ie maar in een pyamaatje slapen?


iris had gewoon slaapzakken aan. keek bij de prenatal welke er over paste.


op vakantie:
plakt die broek aan zn beentjes? ofwel moet ie aldoor een broekje aan?
zand strand en zwemmen in combi met de spreidboek
even over leggen of hij uitmag voor vakantie   en hoelang
iris mocht met een uurtje uit per dag
daarna 4 uur perdag en toen 6 uur perdag toen wilde ze lopen dus hoefdee ze alleen snachts nog aan en tijdens de slaapjes overdag.
en met 16 maanden ws het niet meer te doen.
iris had toen nog een beetje verschil. áls dat met 3,5 jaar nog is moet ze worden geopereerd.
ze is nu 22 maanden.

google eens op heupdysplasie er is een sit edie ook veel info heeft over heupafwijkingen.
en er is een web winkel gaiahoekje dacht ik die aangepaste kleren en slaapzakken verkoopt.

succes, groeten petra
 
Hoi,

Mijn dochtertje heeft 3 maanden een pavlik bandage omgehad. Zij kon toen nog niet kruipen en zelfstandig zitten. (ze kreeg de bandage met 5,5 maand)  Ik had altijd een broekje onder de bandage zitten.
Wb slapen, een extra grote slaapzak kan altijd, deden we met Sophie ook. En die dan vaststoppen aan het voeteneind.
Je weet dus nog niet wat voor spreidbroekje jullie krjigen?
Sophie kon met de bandage wel in de maxicosi en zelfs nog in de bak van de wagen.
Dat scheelde al heel veel.
Geloof me, je wordt er aardig creatief van op een gegeven moment.
Hopelijk heeft je zoontje er niet al te veel last van.

xSuus
 
Terug
Bovenaan