Spreidbroekje

Hallo Allemaal,

Onze dochter van 6 maanden heeft nu 6 weken een spreidbroekje die 23 uur per dag gedragen moet worden. Nu is ze 2 weken van de volledige bv af en krijgt ze om 10 uur fruit met 100cc fv en om 0700 1300 1600 1900 2100 bv ,het probleem is nu dat haar ontlasting heel erg hard is en dus erg pijnlijk, ik heb al druppels van vsm gehaald voor harde ontlasting alleen dit help nog steeds niet erg veel. Wie heeft er nog tips.

Gr Tineke
 
Wij hebben ook problemen gehad met harde ontlasting. Dit begon toen Navara op 1 potje fruit en 1 potje groente zat!

Wat bij ons goed hielp was roosvicee laxo. Gewoon 10 cc extra in de ochtendfles, en nogmaals 10 cc extra in de avondfles. Ok, ik weet dat ze het pas vanaf een maand of negen mogen hebben, maar nood breekt wet..... We hebben het na die twee keer ook niet meer gegeven hoor!
We geven nu altijd 10 tot 20 cc extra water in de fles. Navara krijgt ook Omneo, dat is flesvoeding van Nutrilon, speciaal voor moeizame ontlasting en licht spugen. Ze krijgt nu ook bijna geen banaan meer, en soms verdunnen we haar groentepotje met extra water.

Na haar fruithap krijgt ze ook altijd diksap aangeboden. Wij verdunnen het extra, 140 cc water met 10 cc diksap. Meestal drinkt ze daarvan 50 cc.

Nu gaat het met de ontlasting alweer een weekje goed. Nog iets te vaak, maar dat ik niet zo gek na een kleine week verstopping!!!

sterkte, ik hoop dat je er wat aan hebt....

xx
Mama van Navara
 
Hoi hoi,

Banaan is (tegen alle berichten in) echt niet stoppend hoor.
Zelfs eerder het tegenovergestelde. Ik ben verpleegkundige en heb les gehad van een diëtiste die dit dus vertelde. Heel de groep stond versteld, want echt iedereen dacht dat banaan stoppend is. Maar dus niet.....

Groetjes Renata.
 
Citaat van internet na googlen:

Bananen zijn uitstekend voor de spijsvertering. Ze bevatten pectine. Dat zijn vezels die vocht binden, waardoor we kunnen denken dat bananen stoppend werken. In combinatie met voldoende vocht zorgen ze integendeel voor een goede darmwerking, en gaan ze verstopping juist tegen.


Renata
 
Terug
Bovenaan