Wat goed dat je hier zo alert op bent !! Als je op zoek bent naar een referentie kader: Bij 2,5 jaar moet hij een bal kunnen schoppen zonder om te vallen.
Wij gaan sinds onze dochter dik 1,5 is naar apenkooi (peutergym) en zien haar gewoon vooruit gaan. Ze heeft er ook zo veel plezier in! Wat ook heel erg helpt is dat ik haar niet mag tillen sinds ik zwanger ben (ze is nu 21 maanden). Dus ze moet wel zelf de trap op, trap af doet ze terwijl ze mijn handen vasthoudt of zittend op haar billen. Als ze opgetild wilt worden terwijl ik aan het koken ben, stimuleer ik haar om op een stoel te klimmen, zodat ze mee kan kijken.
Verder probeer ik de fijne motoriek te stimulerem door samen met de blokkenstoof te spelen of haar te laten kleuren. Oh en natuurlijk zelf de lepel laten hanteren (oké, als ik echt wil dat er eten in gaat, voer ik nog wel. Dat gaat wat snellen )
Hopelijk heb je hier wat aan! En als je je zorgen maakt over de motoriek, even aan het consultatiebureau vragen of ze hier extra naar willen kijken ? daar zijn ze voor