Sprong 1

<p>Volgens de Oei, ik groei app zit onze dochter middenin sprong 1. </p><p>Wat merkte jullie aan jullie baby tijdens sprong 1? </p><p>Bij ons meisje lijkt niks goed te zijn, niet bij ons liggen, niet alleen in de box liggen, niet alleen in bed, ze jammert bijna de hele dag al en verder slaapt ze al bijna de hele dag ?</p><p>ik ben benieuwd naar jullie ervaringen? </p>

Haha dat zijn precies de kenmerken van een sprong. Mijn zoontje heeft dit bij elke sprong, dus wij weten meteen als hij er in zit (inmiddels in sprong 7). Hangerig, niets leuk vinden, zich opeens niet zelf meer kunnen vermaken, moeilijk slapen (vanag sprong 4 ook de nachten) etc. Ik ben blij als al die sprongen voorbij zijn en je straks een keer kunt gaan communiceren met ze, want de sprongen zijn af en toe heel lastig. Maar het is en blijft een fase! Succes!

Toen mijn zoontje in zijn eerste sprong zat  wilde hij alleen maar door mij rondgedragen worden. De draagdoek was toen echt een uitkomst. 
Nu hebben we net sprong 4 erop zitten, pff. Precies het gedrag wat jij beschrijft, alleen dan zonder het slapen (helaas). Ben altijd weer blij als de sprong voorbij is en ik mijn gezellige, vrolijke mannetje weer terug heb. 

Wij hadden vorige week sprong 1, hij kwam eerder dan verwacht dus ik was er nog niet helemaal op voorbereid. 4 dagen lang was ons meisje poepie chagrijnig. Ze liet zich troosten maar alles was maar 2 minuten goed en dan begon ze weer. Jeetje wat vond ik dat lange dagen! En donderdagmiddag was het ineens over en sliep ze ineens de hele middag, avond en nacht. We moesten haar echt wakker maken voor voedingen..
Heel veel sterkte, en bedenk: het gaat echt voorbij!! Je doet het goed! ?

Mijn dochter is nu 4 weken + 2 dagen. Dan zal sprong 1 er ook bijna aankomen denk ik. Maar ik vrees er een beetje voor door alles wat ik hier lees haha.
Herken je een sprong wel duidelijk? Of is het te verwarren met iets anders? Wanneer kwam het bij jullie? En hoelang duurt zoiets ongeveer? 

Ieder kind ervaart een sprong anders. Vrienden van mij geven aan eigenlijk nooit iets gemerkt te hebben van de sprongen, terwijl wij het precies weten als het zover is. Dan is hij gewoon niet te genieten. Sommige sprongen duurde bij ons maar enkele dagen, maar er hebben er ook een paar tussen gezeten die echt wel 2 weken duurde. Ik denk dat je na de eerste 2 sprongen wel duidelijk merkt of het een sprong is of iets anders 

Owja en soms komen de sprongen bij ons een week eerder, ook dat is verschillend. Als je merkt dat je kleintje echt uit zijn doen is, dan kun je er bijna vanuit gaan dat het een sprong is

Wij voelden ons gezegend rondom de sprong datum. Af en toe een moment van extra gerommel. Niet in bed maar wel in de draagzak, of ineens de fles veel eerder willen. Ik vond het reuze mee vallen. Totdat ze een week later alsnog ontroostbaar was. Uiteindelijk was dit maar 24 uur en daarna sliep ze inderdaad weer als een roos. Alsof er niks aan de hand was. Nu komt sprong 2 er voor ons aan. Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan ?

Terug
Bovenaan