Sprong 4 en slaapregressie??

<p>Hoi!</p><p>volgena de oei ik groei app zit mijn zoontje nog 1 dag in sprong 4 en daarna is die genomen! Maar ik was benieuwd wie jet volgende herkent..</p><p>voor deze sprong ging hij slapen rond 19:00 en sliep dan gewoon zonder tussenpozen door tot de nachtvoeding die soms rond 01:00 uur of rond 05:00 uur was, dit vond ik allang best want dan kan ik voor en na die voeding even wat uurtjes pakken.. maar nu!</p><p>nu gaat hij nog steeds rond 19:00 naar bed maar wordt echt wel een paar keer huilend wakker (na 40 minuten gemiddeld) en wil ineens dan rond 23:00 alweer een voeding, wordt rond 02:00 weer huilend wakker en wil rond 05:00 de volgende voeding.. dit ritme vind ik wat minder relaxed Haha</p><p>ik denk niet dat er veel aan te doen is maar was toch benieuwd wie zich hier in herkent en natuurljk positieve verhalen dat ze na deze onregelmaat ineens klokje rond gingen slapen ofzo ?</p>

Hier hetzelfde hoor! Mijn mannetje sliep altijd al de nachten door. Vanaf 2,5 maand ongeveer al 10-12 uur per nacht. Toen met 3,5 maand ineens meerdere keren per nacht wakker. Eerst was hij een week ziek (dacht dat het door de koorts kwam), maar ook daarna bleef het doorgaan. Elke keer krijsend wakker. Soms ook heel hard huilen in zijn slaap. Als ik dan mijn hand op hem legde om te troosten, schrok hij wakker en ging daar weer van huilen. Dat huilen in de slaap vond ik wel heel gek om te zien. Het heeft hier ruim 3 weken geduurd. Hij werd dan soms echt om de 2 uur wakker. Doordat hij al langere tijd geen nachtvoedingen meer had, wilde ik die nu ook niet geven (bang dat hij daar aan zou wennen). Uiteindelijk af en toe toch wel gevoed (bv). Uiteindelijk van de 1 op de andere dag weer over. Inmiddels slaapt hij nu 2 weekjes alweer door volgens zijn oude ritme. 
Het was echt ff heel pittig!!

Nou het begon hier ook toen hij ziek werd! Het duurt hier nou bijna twee week dus hopelijk nog maar kort afzien! Hahaha

Hier begon het na zijn derde vaccinaties. Hij zat toen ook midden in een sprong, maar na die vaccinaties (waar hij behoorlijk last van had) sliep hij opeens ook niet meer door (hij sliep van de late fles om 23.00 uur tot een uurtje of 6). Hij werd toen opeens rond 2/3 uur 's nachts wakker en was met geen mogelijkheid meer in slaap te krijgen, ja 1,5 tot 2 uur later pas weer. Hier heeft het ongeveer 1,5 week geduurd. Toen heb ik zijn laatste fles opgehoogd en sliep hij weer door. 
Nu komt de volgende sprong eraan en zitten er -denk ik- ook tandjes te drukken  dus hij slaapt weer wat slechter op 't moment. 

Heel herkenbaar. Inmiddels ruim 6 maanden en nog steeds niet zoals het was voor die sprong en de slaapregressie. Maar het gaat langzaam weer beter. Voor mijn gevoel hebben ze na die slaapregressie echte 'wakker-momenten' na elke slaapcyclus. 

Terug
Bovenaan