Sprong 4

<p>Was altijd een beetje sceptisch over sprongetjes, maar kan er nu toch niet omheen dat mijn zoontje heel anders is ineens dan een week geleden. Hij was gister 4 maanden, dus zou dan volgens de kalender (die heb ik maar opgezocht) sprong 4 moeten zijn. Hoop eigenlijk dat dat het is! Hij kan ineens uit het niets keihard gaan krijsen, ook s nachts, is nergens tevreden mee en ik moet hem eigenlijk de hele tijd vasthouden en rondlopen. Wordt tien keer wakker s nachts, terwijl hij redelijk sliep (af en toe speentje kwijt en de late voeding heeft hij nog). En hij lijkt ook meer honger te hebben - ook ineens weer s nachts! het gekrijs is dan echt niet te negeren (dan ben je echt een eeuw bezig), dus geef er maar aan toe. Kan er niet héél veel over vinden, ben dus benieuwd naar andere ervaringen met deze sprong? IS dit een sprong? Of is mijn zoontje gewoon ineens van persoonlijkheid veranderd om een andere reden? ?</p>

Klinkt zeker als sprongetjesgedrag! Elk kind en elke sprong is anders, dus best kans dat jullie kindje eerder geen last had maar nu wel. Ga er in ieder geval maar van uit dat het een fase is! 

Dat zou zeker kunnen! Sprong 4 en 5 waren hier echt niet leuk, terwijl 2 en 3 wel meevielen. De sprongen erna vielen ook wel mee. Ik ben er altijd maar zoveel mogelijk in meegegaan (hele dag rond hobbelen met hem, veel wandelen en 's nachts gewoon de fles geven). Ik hield wel altijd even z'n temperatuur in de gaten, want het kan natuurlijk ook zijn dat hij gewoon ziek wordt ipv een sprongetje. 

Erg herkenbaar rond de 4 maanden. Mijn zoontje sliep daarvoor redelijk, af en toe een steentje net als jij omschrijft, maar opeens echt elk uur wakker en niks werkte etc. Heeft een week of drie aangehouden en toen heb ik geprobeerd meer een avkndritueel erin te brengen met een badje, rustig afdrogen aankleden en een fles. Dit gedaan toen ik merkte dat hij weer iets rustiger werd. Sinds dien slaapt hij van 7 Tot 7, halleluja... 
Misschien nog even iets opzoeken over slaapregressie, dat past bij die leeftijd en komt nog een paar keer. Maar ook altijd inderdaad kritisch blijven dat er niet iets echt aan de hand is, maar dat zal je moedergevoel wel aanvoelen. 

Erg herkenbaar rond de 4 maanden. Mijn zoontje sliep daarvoor redelijk, af en toe een steentje net als jij omschrijft, maar opeens echt elk uur wakker en niks werkte etc. Heeft een week of drie aangehouden en toen heb ik geprobeerd meer een avkndritueel erin te brengen met een badje, rustig afdrogen aankleden en een fles. Dit gedaan toen ik merkte dat hij weer iets rustiger werd. Sinds dien slaapt hij van 7 Tot 7, halleluja... 
Misschien nog even iets opzoeken over slaapregressie, dat past bij die leeftijd en komt nog een paar keer. Maar ook altijd inderdaad kritisch blijven dat er niet iets echt aan de hand is, maar dat zal je moedergevoel wel aanvoelen. 

Terug
Bovenaan