Sprong 4

<p>Oh oh oh, de sprong der sprongen, sprong 4.</p><p> </p><p>Onze zoon is nu 15 weken oud en heeft er veeeeeeel last van. En wij dus ook. Niks is meer goed: box, stoel, bank, bed, mamma, pappa, auto, wandelwagen, draagzak: overal huilen. Ik hou echt zielsveel van mijn mannetje, maar dit is ècht zwaar. </p><p>Iemand die dit leed met ons deelt? </p>

*Steekt vinger op*
Terwijl ik dit typ wordt ons kleine mannetje wederom krijsend wakker na een kwartiertje slapen. Dit terwijl hij normaal overdag goed slaapt. Ook in de nachten is hij vaak wakker. Hij kwam altijd nog voor één of twee nachtvoedingen maar nu is hij zeker vier keer per nacht wakker, soms overstuur.
Veel dingen die hij onder de knie had is hij nu weer even vergeten, kan bijvoorbeeld zijn hoofdje niet zelf stevig rechtop houden. Hij sabbelt en kwijlt veel en kan zichzelf niet goed vermaken.
MAAR!: We zien dat hij een hoop nieuwe dingen probeert met onze hulp, ineens kan hij gaan schaterlachen en het andere moment weer intens verdrietig zijn.
Het hoort er allemaal bij, we houden hem lekker dicht bij ons en geven hem het vertrouwen dat het allemaal goed komt. Even volhouden, komt goed! ?

Jaa,  herkenbaar.  Ons tweede zoontje is inmiddels een half jaar. Die vierde sprong was echt intens zwaar. Overdag zó slecht slapen, veel huilen en in die week kwamen ook de tandjes door. De nachten gingen hier al slecht. Het was echt zwaar maar je kindje zal zeer binnenkort in rustig vaarwater terecht komen. Tot de volgende sprong zich weer aan dient ?

Terug
Bovenaan