Sprong 4

Ik vermoed dat mijn zoon van bijna 4 maand in sprong 4 is beland teminste daar kom ik op uit als ik een beetje op Google zoek.
We dachten eindelijk alles achter de rug te hebben kwa huilen reflux enz. Maar dit pff wat is dit zwaar.
Niks is goed bij mama of papa zitten niet box wipstoel auto wandelen lekker douchen kortom gewoon echt niks is goed en is schreeuwen en huilen.
Waar ik hem eigenlijk altijd wel kon troosten lijkt het nu alleen maar erger te worden als ik hem lekker bij me pak.

Was het voor meer mama's zo zwaar en hoe lang duurde het ongeveer toch niet echt een maand.

Ik heb precies hetzelfde ervaren. Het begon eigenijk ineens, en inderdaad heel veel huilen, niks was goed en zo slecht slapen. Bij ons duurde dit 6 weken, het was zo pittig. Ik zit zelf ook in postnatale depressie dus mijn dochter is toen ook iets vaker naar oma geweest.

Maar echt waar komt goed en het gaat echt over! Ik snap dat je daar niks aan hebt maar knuffel lekker veel met je kindje

Een paar dagen voordat we écht wisten dat ze in een sprong zat was ze al huilerig, sliep ze slechter en haar flesje ging er ook niet lekker in. Eenmaal ín de sprong was het met sommige dagen echt afzien ? je kon haar soms niet alleen laten of ze moest alweer ontroostbaar huilen. We hebben haar meer bij ons gehouden, deden niet té moeilijk over het niet leeg drinken van de fles en knuffelden nog meer met haar. Ze viel vaak bij mij op slaap en vond dat helemaal prima.. lekker even de boel de boel laten.

Dit wil je niet horen ?hier duurde het 5 tot 6 weken voordat ze door deze sprong heen was.

Daarna kon ze echt gericht dingetjes vast pakken, schreeuwde ze opeens en zag ik echt een ander kindje! ? De weken daarna zag ik haar ook echt groeien. Nu schreeuwt ze aan een stuk door (ze is 5maanden) rolt alle kanten op en gooit met dingen haha. Het is pittig, wissel indien mogelijk af met je partner en denk niet te moeilijk. Het komt uiteindelijk goed, je moet er écht even doorheen.

Succes! ?

Zo dat is wel lang. Fijn dat je in ieder geval wel iemand had die je er door heeft geholpen af en toe. Gek genoeg was er vandaag weinig aan de hand alleen slecht kunnen vermaken.

Phoe het word inderdaad steeds langer als ik het zo lees. Maar leg me er bij neer vandaag ging het dan weer supergoed dus vraag me af of het dan wel echt een sprong was.

Terug
Bovenaan