Sprong 5 begint ervaringen? Baby erg huilerig

Hi allemaal,

Mijn baby is nu bijna 20 weken oud! Hij heeft laatst sprong 4 gehad, en daar had hij best veel last van. Sinds eergisteren merk ik dat hij voor me gevoel sprong 5 ingaat. Gisteren was hij 07:30 wakker en heeft hij tot 20:00, maar 1,5 uur geslapen. Daarna viel hij in slaap tot 22 werd die wakker had die een fles. Toen werd die om 04:00 wakker… en daarna om 09:00. Vandaag is hij erg huilerig hij wilt niet zoveel. Alles is die snel klaar mee… de sprong begint over 17 dagen. Kan hij het nu al krijgen? En wat doen jullie aan zo’n sprong als die niet veel wilt. Normaal slaapt hij ook super goed slaapt heel de nacht door en overdag ook goed. Maar nu niet, ik las dat sprong 4 het ergst was. Vond hem ook vrij pittig. Maar duurde nut volle 6/7 weken. Jullie ervaringen? Of tips zijn welkom

Mijn tip: go with the flow. Bij mijn dochter kon ik me tijdens die fases er moeilijk aan overgeven en vond het lastig te accepteren dat ze ineens niet meer doorliep, het ritme van de dag eruit was etc. Achteraf dacht ik:waar heb ik me druk om gemaakt? Het zijn echt fases en ze gaan weer voorbij. Ik ben nu net bevallen van de 2e en hoop dat ik er deze keer zo in kan staan. Al weet ik ook dat als je er middenin zit, het niet zo makkelijk is om zo te denken...
En wat betreft het doorslapen. Onze dochter sliep met 3,5 maand door. Na 5 maanden ineens niet meer, met 6 maanden wel weer, met 8 maanden wilde ze ineens weer een nachtvoeding etc. Ook dat komt en gaat. Soms heb ik me er druk om gemaakt, maar ik kwam er al snel achter dat dat zonde van mijn energie was. Het hoort bij baby's! Ook dat komt en gaat en ik werd een stuk leukere moeder toen ik het gewoon liet gebeuren. En zonder dat ik iets speciaals deed, kwam ze altijd weer terug in haar ritme na zo'n fase. 
Hopelijk heb je wat aan mijn ervaring. Succes! 

En ja, onze dochter deed de sprongen ook allemaal wat eerder dan 'het boekje'. Kinderen zijn geen robotten, gelukkig! Ik zag die tijdslijn als een richtlijn. Soms klopte het, soms niet.. En ja, wat maakt het ook eigenlijk uit? Ik heb vooral geleerd naar onze dochter te kijken, uit te vogelen wat zij nodig had en de boekjes een beetje te vergeten. Dat heeft bij mij enorm geholpen. Hopelijk bij jou ook! 

Precies wat Tesssa zegt! Go with the flow.
En die sprongentheorie is leuk hoor, maar echt volledig achterhaald. Babies slapen slechter in tijden van snelle ontwikkeling en tja, het zijn babies dus ze ontwikkelen zich snel. Gewoon erin mee gaan, toegeven aan de behoefte van je kind op dat moment. Het is echt allemaal een fase.

Terug
Bovenaan