Sprong 5?

Wat hielp jullie het meest tijdens de 5e sprong en alle nieuwe ontwikkelingen? Onze dochter van bijna 25 weken vind alles wat ze leert vooral leuk en is er druk mee. In tegenstelling tot sprong 4 is ze eigenlijk heel vrolijk. Tot ze s nachts ineens niet meer sliep haha! Nog steeds is ze overdag best ok te doen, maar de nachten zijn van de ene op andere nacht gestopt een week geleden. Ze kan gewoon niet in slaap komen. Het meest zielige vind ik nog dat ze het wel wil en tot frustrerend aan toe blijft proberen maar gewoon niet in die diepe slaap komt. Ze krijgt s avonds al extra voeding (19u/23u) , dat lijkt ze nodig te hebben. Ze ligt bij ons als het echt lastig is, dat helpt ook wel wat. Maar nu hangen we tussen ons oude ritme en geen ritme in en dat is even zoeken. Onze dochter doet het eigenlijk het best op een vast ‘ritme’, dat geeft haar rust. Uiteraard mag het veranderen, maar op dit moment is er geen ritme en we vragen ons af of we er nu goed aan doen juist wel of niet ‘flexibel’ te zijn? Elk kind en elke dag is natuurlijk anders, maar wellicht zijn er herkenbare situaties die ons nieuwe ideeen geven? :)

Wat hielp jullie kindjes hier doorheen? En kwam het ‘ritme’ vanzelf terug?
 
Heb je al van object permanence gehoord? Rond een half jaar hebben kleintjes door dat als ze je niet zien (of hun knuffel niet zien) dat die nog wel ergens anders moet zijn. Het zou kunnen verklaren waarom ze wel bij jullie wil slapen. Ik heb zelf nooit iets gedaan met sprongetjes in de zin van dat ik er niets over weet, maar object permanence is wel een duidelijke stap in hun ontwikkeling.
 
Heb je al van object permanence gehoord? Rond een half jaar hebben kleintjes door dat als ze je niet zien (of hun knuffel niet zien) dat die nog wel ergens anders moet zijn. Het zou kunnen verklaren waarom ze wel bij jullie wil slapen. Ik heb zelf nooit iets gedaan met sprongetjes in de zin van dat ik er niets over weet, maar object permanence is wel een duidelijke stap in hun ontwikkeling.
Ik weet inderdaad dat ze doorkrijgt dat wij ook ‘uit beeld kunnen’ zijn! Ze heeft dat soms ook als ik bv naar de keuken loop of even naar boven. Zou kunnen hoor, dat dat een rol speelt.
Ik moet zeggen dat wij ook steeds minder op de sprongen letten, want je wordt er ook een beetje gek mee gemaakt, maar dat ze in een nieuwe ontwikkeling zit is overduidelijk :) Het gaat ook weer over en ik vind het geen probleem dat ze meer bij ons wil zijn, vind het nu vooral voor haar vervelend! Alhoewel, een nachtje slaap is wel welkom
 
Rond de 6 maanden verandert het slaappatroon. Goede slapers worden slechte slapers en andersom. Bij onze zwangerschapsyoga groep hadden echt alle baby's dit bij 6 maanden.
 
Terug
Bovenaan