sprong 7 en verlatingsangst

<p>Omdat ik er klaar mee ben XD en onder het genot van een wijntje hoop op het verlossende antwoord..</p><p>ook al is die er niet</p><p>Ons zoontje is 10 maanden en zit in sprong 7. Nog 10 dagen zegt de app. En wat een HEL. Ik zit soms 2 uur per nacht naast zn bed. Kalmeren, rustig houden. Hij wordt hysterisch wakker. Verlatingsangst. En wat is dat vreselijk. Klote voor hem... energievretend voor ons. En dont get me wrong: we houden zielsveel van hem. Maar na zoveel nachten weinig slaap word je geen leuker mens.</p><p>Met naar bed brengen begint het al. Ik moet erbij blijven tot hij slaapt. Anders is het hysterisch krijsen. Net zolang tot ik weer kom. En zo gaat het al een tijdje. En overdag? Op de opvang slaapt hij met gemak 2 x 1.5 uur. Soms zelfs 3 x... en thuis ? Vandaag 2 x 20 minuten. Om gek van te worden. <br /><br />WIE WIE WIE herkent dit en gaat mij gerust stellen??</p>
 
Ik heb het nooit zo mee gemaakt als jij omschrijft, maar wel een aantal avonden en nachten gehad met een hysterische baby in die tijd als ik weg liep. Ik was zelf te lui om in de nacht naast dat bedje te gaan zitten, dus nam hem gewoon bij me in bed. In het eerste jaar meerdere malen gedaan en was dan altijd met een dag of 2 a 3 weer normaal en sliep weer door in z'n eigen bed (Dan was de mama honger gestild denk ik). Bij de 13 maanden sprong ook weer een paar nachtjes gedaan (maar dan steeds een half uurtje en als hij dan chill was, legde ik hem terug) dat was de laatste keer (hij is nu 18 maanden). 
Is voor ieder persoonlijk natuurlijk, maar dat hielp hem er altijd goed doorheen en ik sliep ook altijd wel fijn met zo'n lief humpie bij me.
 
Terug
Bovenaan