Sprong 7....help!

<p>Wie o wie heeft sprong 7 al gehad of zit er middenin? Volgens de oei i groei app zou mijn zoontje van bijna 41 weken over 4 dagen in zijn sprong raken. Nou hij zit er volgens mij toch echt middenin. Dit houdt in: 's middags met geen mogelijkheid meer willen slapen, maar echt met geen mogelijkheid. Hooguit een kwartier. Het enige wat hij aan het doen is, is met zijn kontje omhoog en proberen te gaan kruipen in bed. Ik ben al 2 dagen uren bezig om hem in slaap te krijgen want hij is moe. Ogen wrijven, huilen, chagrijnig, maar slapen ho maar. Daarnaast is hij de hele dag door vrolijk om vervolgens 2 minuten later weer heeel chagrijnig te zijn. En dat betekent ook dingen op de grond gooien. 's ochtends komt hij weer erg vroeg (rond half6) en is dan ook niet meer in slaap te krijgen. Hij is zo onrustig en wil als hij zijn fles drinkt alleen maar andere dingen doen etc. etc. Ik vind dit best een heftige sprong. Meer mensen die dit ervaren? Ik zie dat het enkele weken kan duren....help :(</p>

Ohja, hier in de laatste dagen van sprong 7. Moet zeggen dat ik maar 1 à 2 weken last heb gehad van een chagrijnig zoontje. Slapen deed hij gelukkig nog wel! Maar voor de rest van de dag zo snel geïrriteerd. De laatste week is hij erg ziek geweest en is zijn tweede tandje doorgekomen, dus was hij ook niet de makkelijkste. Maar ook dat gaat (gelukkig) weer over ?. 
Het niet willen slapen blijft wel lastig. Vooral omdat je weet dat ze moe zijn. Meestal haal ik mijn zoontje uit bed als hij na 1 uur nog niet slaapt. Dan probeer ik het een kwartier of half uur later gewoon nog eens. Dit helpt bij mij vaak goed, maar ieder kind is anders en het is ook maar net wat je fijn vindt.

Ik zou me niet te druk maken om wat die app zegt. Als je er al van uit wilt gaan dat die theorie van die sprongen klopt, dan is het sowieso zo dat ieder kind zich op zijn eigen manier ontwikkelt en ze in zo’n app uit gaan van gemiddelden. Al 20 jaar geleden is aangetoond dat de theorie van de sprongen niet ondersteund kan worden met wetenschappelijk bewijs, zoals je bv hier kunt lezen:
http://www.everyday-life.nl/opvoeding/waarom-geloven-mensen-nog-in-de-onzin-van-oei-ik-groei/

Ik zou gewoon wat extra lief zijn, wat meer aandacht geven en hopen dat alles snel weer bij het oude is ;-)

Terug
Bovenaan