Ja ik vind de periode tussen 7-10 maanden enorm pittig met kinderen. Mijn jongste dochter is nu 9 maanden en heeft ook 2 pittige maanden achtet de rug. Sommige dagen om 5:30 wakker, overdag veel mopperen en slecht kunnen vermaken, zoeken met 2 of 3 slaapjes per dag... En graag willen kruipen/zitten, maar dat kunnen ze nog niet.
Nu is ze dus 9 maanden, sinds dit weekend kruipt ze en kan ze zelf van lig- naar zitstand. Dat heeft haar enorm goed gedaan en ze is ineens weer de vrolijkste baby ooit en kan wel 30 minuten alleen spelen
Bij mijn oudste dochter vond ik deze periode ook énorm pittig. Ik vond het pas makkelijker worden toen ze ging kruipen en nu ervaar ik dat weer zo. Het is een heel lange periode waar je doorheen moet.
Je kindje ontwikkeld zich nu razendsnel maar zijn lijfje werkt nog niet mee. Dat is enorm frustrerend voor ze en dat kunnen ze alleen maar uiten door te mopperen en te drammen.
Hier ging ik tussen alle slaapjes door even op pad, lekker naar buiten. En soms bleef ik expres uit haar zicht, als ze me niet zag dan kon ze wel lekker spelen. En tijdens de slaapjes (gelukkig is dat nog 2-3x per dag) deed ik dingen in huis.
Succes, hopelijk duurt het bij jou niet tot 9/10 maanden.. het wordt echt een keer beter, maar het is een moeilijke leeftijd voor zowel je kindje als voor jou! Maar als het eenmaal voorbij is, kan hij kruipen/zitten/optrekken, in zn handjes klappen en mama zeggen en dan heb je ineens een mini dreumes en dan snap je ook waar je baby zo druk mee was de laatste maanden en waarom hij zo mopperde !