Sprong? Slaapregressie? Dag/nacht ritme omdraaien?

<p>Hoi allemaal.</p><p>Onze zoon sliep met 6 weken door, nu is die 5 maanden en sinds 4 weken komt die weer snachts. Hij komt 1 of 2 keer en heeft dan super veel honger. We geven hem dan ook gewoon de fles. Met als gevolg dat die overdag weer super slecht eet, wij denken daarom ook dat die snachts komt. </p><p>Wij dachten dat het een sprong was, of slaapregressie. Ik had het bij CB ook voorgelegd en ze zeiden dat die zijn dag/nacht ritme omdraait. Maar na een sprong is het toch weer over? Of slaapregressie? Overdag slaapt die ook niet veel (2 keer 1,5 uur). </p><p>Heeft iemand nog tips? Ideeën?</p><p>Hij gaat elke dag rond 19:30 naar bed. Om 22:00 halen we hem er dan uit en eet die 60ml en valt dan weer in slaap.</p><p>We weten niet zo goed wat we moeten doen.. Is het handiger om hem om 21:00 wakker te maken? En dan om 22:00 weer naar bed? </p><p>Vind het zo zielig.. </p><p> </p>

Maken jullie hem om 22.00 uur zelf wakker? Zo ja, dan zou ik daarmee stoppen aangezien hij 's nachts weer komt. Dat hebben wij ook gedaan toen onze zoon opeens besloot om 's nachts weer te gaan spoken (ook rond die leeftijd). 
Je zou een papfles kunnen proberen 's ochtends of 's avonds. Misschien is hij dan wat meer gevuld en redt hij de nacht wel. 
Eventueel zou je 's nachts ook fopflessen kunnen geven (bijv. 180 water met 3 schepjes) en dat afbouwen. Dan heeft hij wel het volle gevoel voor even, maar eet hij overdag misschien wat beter. 

Hoi,
Zo snel heeft hij zijn ritme niet omgedraaid hoor.
Bijna alle kindjes doen dit op deze leeftijd.
Inderdaad tussen 4 en 5 maanden zit er weer zon slaapregressie.

Een papfles kun je doen maar zal niet werken. Ook zal dit nog geen granen zijn want dat mag hij pas met 6 maanden. Je kunt rijstebloem doen maar is eigenlijk een fabel dat ze daar langer van vol zitten.

Hij heeft gewoon honger en goed dat je hier aan toe geeft :)
Klinkt heel tegenstrijdig maar maak hem eens niet wakker om 22:00 uur. Je geeft aan dat hij maar 60 cc drinkt. Klinkt alsof hij geen honger heeft en je moet hem zelfs wakker maken.
Bij de 5 maanden hebben wij onze dochter voor het eerst geen voeding meer gegeven om 22:00 met als gevolg dat ze sliep tot de volgende ochtend.
Je moet er sowieso uit voor een voeding, kun je dit net zo goed eens proberen toch? :)

Ook dit is die welbekende FASE haha, ga er in mee en het houdt echt op!

Ohja, onze dochter is 11 maanden en had vorige maand ook weer een aantal nachtflessen nodig ;-)

Nu slaapt ze weer ineens super goed, het komt en gaat tot zeker een jaar is mij verteld.

Heej,
Geef je je kleintje al groente / fruit?
Ik zou indd die van 22 uur laten de nacht kijken of een halve fles voldoende is. En dan het fruit en de groente wat ophogen? 

Hi,
ik zou ook die laatste fles laten vallen en goed kijken naar zijn eetgedrag overdag. Drinkt hij dan al z’n flessen leeg en eet zijn (als hij dat al krijgt) zijn groente en fruit op? Dan kun je daarin wat gaan ophogen. Het gaat er tenslotte niet om wat je ze vlak voor de nacht geeft maar wat ze gedurende de hele dag binnenkrijgen. 

Terug
Bovenaan