Sprongetje 5 weken???

<p>Hoi allemaal, </p><p> </p><p>ik ben op zoek naar mensen die dit herkennen. Mijn dochter is nu 5 weken en 3 dagen oud en op het standaard huiluurtje elke avond was ze een rustige baby tot 3 dagen geleden. Ze heeft verborgen reflux en krijgt doorboor jbpm in haar flessen en doet dat sinds 2 weken super. De afgelopen 3 dagen waren vreselijk. Ze huilt continue, slaapt hele korte slaapjes en het liefst alleen bovenop mama terwijl ze normaal toch wel 2 slaapjes in haar wiegje doet boven. Het gekke is wel dat ze sinds 2 nachten wel doorslaapt van 23.00 tot 06.00. </p><p>Ik begin bijna te denken dat ze last heeft van haar voeding. Na het drinken begint de onrust dat houd ze zeker 2 uur vol en na 2 uur word het iets minder. 3 uur na de voeding valt ze in slaap en word ze rustig en na 4 uur is het ongeveer weer tijd voor de volgende fles. Zijn er mensen die dit herkennen? </p><p>Ik lees ook veel over een sprongetje met 5 weken maar hoelang duurt dat en hebben jullie kindjes dit ook/gehad? </p><p>Ik zit echt met mijn handen in het haar af en toe. Ze gilt het echt uit.... </p><p>grtjs een iets wat wanhopige mama op het moment! </p>

Hier hetzelfde met nu 5 weken en 2 dagen! Al heeft ons zoontje geen verborgen reflux. Maar sinds het weekend alleen maar huilen en hele korte slaapjes. En overall heel onrustig. 
Wij denken ook aan zijn eerste sprongetje. 

Volgens mij hebben ze bij 6 weken ook de huilpiek: de eerste maand neemt het huilen toe en daarna weer af. Even volhouden nog:) Hier heeft toen een draagdoek geholpen.

Klopt, tussen de 6 en 8 weken vindt de meeste onrust/ huilen plaats, daarna wordt het weer minder. 
De draagdoek en wandelenmet de wagen heeft hier veel geholpen.
Zielig om te zien bij die kleintjes he:(

Herkenbaar! Mijn zoontje was een super rustige baby en toen hij 5 weken was begin hij veel te huilen, vooral na de voeding. Hij was ontroostbaar en gilde het uit. Na 3 dagen was het weer over. Ontzetttend frustrerend maar even volhouden.

Dank jullie wel voor de reacties dames! Wel even fijn om te horen dat het voor meer herkenbaar is. De draagdoek vind ze inderdaad heerlijk maar nu net die warmte is haar dat veel te warm en begint ze dan ook na 15 min te huilen en dan krijgt ze het nog warmer. 
Ik probeer haar maar gewoon lekker veel bij me te nemen deze dagen en bidden dat ze snel door deze huil fase heen komt. Vind het vooral voor haar zo sneu en het gevoel dat je haar soms niet getroost krijgt maakt onzeker en ook moedeloos! Normaal is ze redelijk makkelijk te troosten als er iets is namelijk en herken ik elk vuiltje inmiddels wel. Maar dit... dit is soms echt gillen. Morgen moeten we naar de huisarts voor controle voor haar reflux en zal dan ook vragen of de dokter haar oren enz even checkt voor de zekerheid. Dan kunnen we dat eventueel nog uitsluiten. 
Geniet van de zon dames!

Herkenbaar idd!
Sprongetjesgedrag is bij elke baby weer net anders en je gaat het vanzelf herkennen. (Ik schrok bijv bij de 2e en 3e sprong niet meer zo van het gedrag omdat ik wist wat de oorzaak was. Hoe rustiger ik bleef, hoe beter hij het ook kon handelen)
De eerste sprong is voor zo'n kleintje best pittig, helemaal met de warmte nu. Meestal is de eerste sprong wel kort gelukkig, 1 tot enkele dagen dus hopelijk was dit het en is ze snel weer een tevreden kindje :)
Succes!! 

Download de app van Oei ik groei. Goedkoper dan het boek en dan weet je precies wanneer je kleine in een sprong zit! En wat het sprongetje inhoud in de ontwikkeling en welke signalen erbij horen :). Succes!!

Terug
Bovenaan