sprongetje bij de 2de of volgende

even een berichtje vanuit limburg.

toen Daniëlle nog een baby was zag je in het forum heel veel de berichten mbt het oei ik groei boek staan en zelf had ik het ook bij de hand liggen. Had Daniëlle haar dag niet, was ze minder leuk dan had ze een sprongetje...en nu bij Janneke...hihi ik weet niet eens waar het boek ligt. Als ze haar dag niet heeft, tja dan heeft ze haar dag niet, mischien niet goed geslapen ofzo maar een sprongetje...daar doen 2de en volgende kinderen niet aan hahaha

hebben andere mama's dat ook?

groetjes Veronique mv Daniëlle (27-6-6)  en Janneke (8-8-8)

Mijn tweede is nog maar vier weken oud, dus waarschijnlijk is het nog te vroeg voor sprongetjes hier (of niet?), maar ik denk dat je bij een tweede wel wat minder met dat soort dingen bezig bent, je wordt volgens mij  makkelijker. Toch sluit ik niet uit dat ik het boek er nog eens bij zal pakken, al is het maar om even te vergelijken of Noor dezelfde dingen uit de "winkel" heeft gekozen als haar grote broer, haha.
Groetjes Laura mv Thom en Noor

Kian deed ook niet aan sprongetjes hoor. Hij had inderdaad ook wel eens z'n dag niet en ineens kon ie weer wat extra's, maar dat hebben wij hier nooit een sprongetje genoemd...
Liefs Nelleke

De oudste is bijna acht en toen hij een baby was,zat ik werkelijk nooit achter de pc en ik had ik tot na de geboorte van Delano pas van sprongetjes gehoord!
Ik heb me er nooit echt in verdiept en heb het boek ook niet,maar ik weet nog wel dat wanneer Delano een tijdje niet zichzelf was,en ik er hier over begon,ik vaak de reactie kreeg dat het een sprongetje was die bij die leeftijd hoorde.
Ach,ik ben meer van,hij heeft zijn dag/dagen niet en het gaat wel weer over...
Groetjes Tanja

Hoi,
Erg herkenbaar ja.... al heeft dat ook te maken met het temperament van de kinderen. Skip (de oudste) is in alles veeeeel temperament voller dan zijn broertje... dit merkten we dus ook aan de bekende sprongetjes! Vandaar dat we bij de eerste die sprongetjes ook echt opmerkten... bij Bo gaat alles veel gemoedelijker en gelijkmatiger... Ben benieuwd hoe het straks zal zijn met onze derde uk';)
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Toen Jorick geboren was kreeg ik het Oei ik groei als kraamkado. Ik had hem netjes in de tafella gestopt en telkens werd er in gelezen. Toen Milan geboren werd heb ik hem niet meer uit het stof gehaald. Op de één of andere manier was het "gewoon" als Milan zijn dag niet had. Ik heb het Oei ik groei afgelopen januari weer eens opgezocht en dat was meer omdat mijn zusje bevallen was en ik haar het boek te leen gaf..........

Groetjes

Hahaha dat boek hebben we bij Meike echt uit raam gegooid!!! Ut arme kind huilde toch zo veel dus kon je geen sprong ontdekken haha

Maar bij Isa kon je echt van het boek uitgaan. We hebben er toen best wat  aan gehad want Isa was heel snel met alles. Dus als ze weer tegen iets aanhing, omrollen, zitten of kruipen was ze dus niet te genieten een week lang. En dan lukte waar ze tegen aanhing en was het klaar. Wat was dat duidelijk voor ons!!! Ze deed ook alles volgens het boekje alleen veel eerder.. wat een tegenstelling met Meike. Maar dat mag er zijn! Dat maakt die meiden zo uniek en zo ontzettend speciaal (voor ons).

Liefs Renske

Hai,

Ik merk het wel duidelijk aan Mare dat ze in een sprongetje zit, ze slaapt alleen wat slechter overdag maar verder heeft ze er weinig last van (net als haar grote zus overigens). Ik heb Oei ik groei nog wel in de buurt en af en toe kijk ik erin. Ik merk wel dat ik zelf een stuk makkelijker ben, als ze haar dag niet heeft denk ik echt morgen weer een dag. Bij Nynke was ik toen een stuk onzekerder en minder makkelijk.

Groetjes,
Patty mv Nynke (9-9-06) en Mare (30-12-08)

Terug
Bovenaan