sprongetje deel 2 en gebroken nachten?? Help!

Ik schreef dus al in sprongetje vs rrr dat onze kleine meid waarschijnlijk een sprongetje aan het maken is (huilerig, hangerig...) en ik opeens ook hongerig.. nou ja kweet niet of het echt honger is hoor...
Ze slaapt al bijna 3 weken door en opeens is ze zich sinds gisteren weer in de nacht aan het melden (rond 4.15!).
Zijn er kindjes die dit bij jullie ook rond een sprongetje gedaan hebben en was het toen gewoon na een paar keer voorbij?
Of zijn dit voortekenen dat ze naar 5 flessen wilt ipv 6?

Op dit moment voeden we nog om de 3uur. Normaal komt ze zelf, alleen als we op stap zijn kan ik het makkelijk rekken merk ik tot de 4 uur. Het is alleen zo dat ze de laatste fles rond 22/23uur met moeite drinkt, en ik haar daar ook 9 van de 10 keer voor wakker moet maken en houden (met licht aan tv aan) dat was de laatste paar weken dus geen probleem aangezien ze er op doorsliep... maar nu?

Help ik wil mijn nachten terug :)

hoi nymue
ik merk bij boas niks van sprongetjes.maar af en toe word hij ook weleens snachts wakker.soms huilt hij even half slapend en slaapt weer in en soms is t echt brullen en heeft hij honger.wij geven hem dan gewoon de fles.en de volgende nacht slaapt hij weer wel door.
boas heeft ook heel lang om de 3 uur gedronken.nu met 14 weken heel soms nog weleens savonds.
voordat boas door ging slapen maakten we hem savonds om 22/23 uur niet wakker voor de fles.dan gingen we gewoon lekker rond half 10 naar bed en kwam boas rond 3 uur en kreeg dan de fles en dan sliep hij weer door tot 7/8 uur.dan moet je er nog wel snachts uit,maar heb je zelf voor die tijd wat langer geslapen.als we boas wel wakker maakten om 23 uur kwam hij ook om 3 uur.raar maar waar.als we hem lieten slapen sliep hij dus van 8 tot 3,7 uurtjes dus.die schoven automatisch steeds verder door naar de nacht en toen werd het rond de 9 weken van 23 tot 7,soms zelfs tot half 10!nu krijgt hij de laatste om 21:30/22 uur en slaapt hij tot half 8.mooie tijd,want dan moet ik eruit om te werken.
ik weet niet hoe oud je kindje is,maar als je een paar weken geduld hebt gaat t opeens een stuk beter.ook niks verwachten en willen plannen en sturen,dat levert alleen maar stress en nog meer vermoeidheid op.gewoon lekker laten gaan.dat geeft je zoveel rust.en dan opeens slapen ze door!
sterkte!!
groetjes kari

Komt vanzelf wel weer goed. Rond een sprongetje en dat valt vaak tegelijk met het opnieuw regelen van de voeding kan het soms zo zijn dat ze 's nachts weer wakker worden. Niet wanhopen dus, het is waarschijnlijk van tijdelijke aard.
Probeer je er op in te stellen dat je waarschijnlijk de komende nachten er weer uit moet en pas je dagritme c.q. eigen rustmomenten daarop aan. Mijn ervaring is dat je er dan makkelijker mee kunt omgaan en doordat je meer ontspannen bent merkt je kindje dat ook. Vaak is dan een gevolg dat ze juist weer beter gaan slapen.
Idd zoals Kari zegt even niks plannen, dan gaat het het makkelijkste.
Wij deden het hier (en doen het nog zo als het even kan) dat papa de laatste fles geeft, zodat mama al om 20.30 uur plat kan, waardoor ik toch een goed aantal uren slaap had gehad en zelf minder moe was. Ook papa kon dan de nacht doorslapen. Voor ons werkte dit goed.
Succes.
Groetjes Veerle

Chistian (doorslaper vanaf 3 weken!) heeft bij zijn 2 sprongetjes ook in de nacht gespookt! 2 nachten al wakker om 3:00 uur (en om 4:00, 4:30, 5:00, 5:30...), mama er zeker 8 keer uit voor speentje, aai over de bol etc. Dat was dus even 2 nachten slecht slapen en daarna sliep hij weer heerlijk door. Hoort er echt gewoon bij!
Wanhoop niet, komt allemaal goed!

Groetjes, Karin
mama van Christian (11 weken)

Terug
Bovenaan