Sprongetje in aantocht

A

Anoniem

Guest
Tja en dan is er weer een sprongetje in aantocht.
Eva werd van de week rond tussen 4 en half 5 s'morgens wakker en huilen, dikke tranen en niet rustig te krijgen. Extra flesje (kleine hoeveelheid) hielp niet, maar bij mama in de armen werd ze dan toch op een gegeven moment rustig, 6 uur lag ze weer op bed en ging slapen.
De nachten erna werd ze niet wakker, huilde wel, maar eventjes en in haar slaap. om half 5, om half 6, om half 7, om kwart over 7 enz.
Even mijn grote boek erbij gepakt, het "oei ik groei" boek.
En even gelezen bij de sprong van 19 weken, eva is dan pas morgen 15, maar die twee weken dat ik later bevallen ben moet ik erbij rekenen volgens het boek, dus ontwikkeling is van 17 wkn.
En ja hoor, het boek gaf antwoord, de kindjes voelen de sprong eerder aan komen, dat kan beginnen tussen week 14 en 17. Ze worden hangerig, huilerig, willen bij mama zijn en kunnen ook wat slechter slapen. Met andere woorden, ze doet het volgens het boekje deze sprong.
Ach, het is maar tijdelijk en dan springt ze dus weer in haar ontwikkeling, onze meis.
Het is ook wat het groter groeien, het kost zoveel moeite en energie en het is best zwaar voor ons kleine meis.
Dan maar lekker even vaker bij mama op schoot en heel veel extra knuffels erbij, zo komen we samen de sprong wel door.

Alice

Hier ook een sprongetje in de aantocht. Luna is nu 16 weken (a.s. vrijdag 17) en ze is inderdaad wat hangerig en wisselend van humeur. De laatste dagen slaapt ze wat meer dan ik van haar gewend ben. Ze slaapt al heel lang 's nachts door maar overdag heel weinig. Voorlopig gaat het prima met wat extra knuffels. Maar het is inderdaad wel merkbaar...

Sterkte met het sprongetje, voordat je het weet is het weer voorbij en volgens mij worden de periodes tussen de sprongetjes nu steeds langer :)

Terug
Bovenaan