Sprongetje of reflux?

<p>Hoi allemaal,</p><p>ik heb een dochtertje van 7,5 week oud nu en sinds afgelopen maandag is het alleen maar huilen of mopperen overdag, veel eten (ze krijgt nu 130/150 cc om de 3,5/4 uur), ze wil alleen maar slapen op schoot of naast ons en als ze eenmaal huilt is ze echt ontroostbaar totdat ze over onze schouder hangt en we rondjes lopen. </p><p>Ik dacht eerst aan (verborgen) reflux omdat ze ineens veel last heeft van voeding die omhoog komt, oversterkt als ze huilt, ze spuugt meer, steekt steeds haar tong naar buiten, hoest veel, wil het liefst rechtop zitten of over onze schouder hangen, ze kwijlt etc.. nu twijfel ik alleen of dat ze misschien een sprongetje heeft maar kunnen daarbij ook bovenstaande klachten komen? Of misschien toch wel reflux? </p><p>Ze Probeert wel ineens te duimen sinds maandag en dingen te pakken dus dat is wel echt nieuw..</p><p>Ik hoor graag of er iemand is die hier ervaring mee heeft! </p><p>Groetjes! :) </p>
 
Zou best reflux kunnen zijn, of krampjes? M’n zoontje was ook van de ene op t andere moment helemaal veranderd. Rood aanlopen, overstrekt etc na n voeding. De kinderarts had me aangeraden om Johannes broodpitmeel te proberen. Ik zou zeggen probeer t een dag of twee en kijk of t bij haar ook helpt. 
Heb je ook haar tongetje gecheckt voor evt spruw? M’n zoontje had dat namelijk ook lichtjes, hij kwijlde veel enwas onrustig.
Succes!
 
Ik zit in dezelfde situatie, mijn dochtertje is nu 6+ weken oud en ik herken de signalen die je benoemt. In mijn sprongetjes app valt het onder sprong 2 :) Sofia was een weekje te laat geboren.
Ze is heel aanhankelijk, spuugt iets meer dat normaal (ze drinkt nu 6*120 cc) en is vreselijk lastig in slaap te krijgen (ook de voorkeur aan slapen op schoot). Opeens kan ze ook hoesten, ze doet ons na als we de de tong uitsteken, sabbelt om haar vuistje als ze rechtop tegen de schouder zit.
Krampen zijn een hel, wordt soms ook in 1 keer wakker en krijsen dat ze dan doet :( Maar het troosten(sussen en vasthouden en knuffelen) helpt echt.
Ben wel helemaal kapot aan het einde van de dag :) Maar als ze gewoon drinkt, lacht en volle (poep)luiers heeft zou het in orde moeten zijn denk ik dan bij mezelf. En om mezelf helemaal gerust te stellen, laat ik haar dan wel wegen over een weekje bij het CB. 
Ik ben gisteren met haar wel buiten een rondje gaan lopen en in de reiswieg heeft ze heerlijk geslapen, zonder te spugen. 
Weet niet of bovenstaande helpt om je gerust te stellen, jouw bericht heeft mij iig wel geholpen ;) Succes!
 
@Sav vd Bfijn om te lezen dat je in dezelfde situatie zit! Zo herkenbaar al die dingen! Sifra is 1 dag voor de uitgerekende datum geboren dus het 2e sprongetje is wat vroeg (ze begon met dit gedrag met precies 7 weken) maar dat zal het vast wel zijn ;-) @Nedya bedankt voor de tip! Ik moet volgende week naar het consultatiebureau en zal doen eens vragen over dat Johannes broodpitmeel. Reflux heeft ze niet, haar tongetje is mooi roze! :)  
 
Terug
Bovenaan