Sprongetje ofzo?!

Gister kreeg ik de mailing van Oei ik groei dat Caileigh nu 8 weken na de uitgerekende datum is en dus een sprong gaat doormaken.
Ze is sinds gister al ontroostbaar, slaapt max 45min in haar eigen bed en is met geen mogelijkheid stil te krijgen. Gisteren heeft ze eerder om haar voeding gevraagd. De eerdere sprong is eigenlijk geheel langs mij heen gegaan dus ik vroeg me af of dit verschijnselen zijn die bij een sprong horen. en hoe lang kan zoiets duren?
Ik ben allang al blij dat ze de nachten wel lekker blijft slapen, maar poe hee... blij dat mijn man t/m maandag thuis is. Vanmorgen ben ik even helemaal ingestort en vandaag neemt hij veel van de zorg van Caileigh over.

Hoi hier ook 8 weken na uitgerekende datum (maar 10 weken na geboorte) en heb dit ook. Merk wel dat hij savonds goed slaapt. Hebben veel duidelijkheid dan voor hem: fles, spelen, huilen dan piama aan en slapen. Hij huilt nog even, maar speenhelpt dan en hij slaapt.moeten hem dan wakker maken voor de laatste fles, maar daarna en ook de eerste fles smorgens dan slaapt hij. Daarna ook veel huilen, maar kan ook onwijs genieten van het spelen. We zijn nu op vakantie, en merk dat het beter gaat. Hij heeft het gedrag een week gehad. Knuffelen werkte, maar in bed leggen overdag lukte niet. Sterkte

Sprongetjes, regeldagen en clusteren. Heel pittig inderdaad! De lactatiekundige vertelde me dat ik elke 2 weken rekening moest houden met dit soort momenten en dus kon rekenen op veel huilen, niet slapen etc. Nu ik dat weet, is het makkelijker om me erop in te stellen. Veel aanleggen, slapen op de borst en knuffelen helpt hier goed. Het draait gewoon op die dagen allemaal even om de kleine en de rest laat ik voor wat het is. Je moet zelf namelijk ook zoveel mogelijk rust pakken tijdens zulke momenten. Indien nodig vraag ik manlief of mn ouders of anderen om het één en ander te doen. Meestal is het met een dag of 3 wel over. Dat kan trouwens ook per kind en periode verschillen en langer of korter duren.

Dat kan inderdaad heel goed een sprongetje zijn. Ravi is morgen 9 weken en sinds afgelopen zaterdag begon hij het zelfde te doen. S'nachts is er niks aan de hand, misschien iets onrustiger dan normaal en overdag veel huilen. Met moeite zijn bedje in te krijgen en hangt het liefst de hele dag bij je. Allemaal typische kenmerken van een sprongetje :)
In het boek staat dat hij ongeveer 1,5 week duurt. Dat kan bij de een inderdaad langer of korter zijn. Wat wel duidelijk is dat het gewoon heel vermoeidend is zulke dagen (weken) en dat staat ook in het boek omschreven en alle mama's reageren er min of meer het zelfde op.

Suces!!
Liefs nelie

Terug
Bovenaan