Sprongetje

<p>Dochter zit in haar tweede sprongetje. Zij is nu 9 weken. De boeken kloppen precies met haar gedrag, bizar bijna!</p><p>Hoe gaan jullie om met het 'wakker wegleggen'. Dit is de laatste dagen een drama. Ik geef het sprongetje de schuld en lees dat ik niet zo zwaar aan het oefenen van het wakker wegleggen moet trekken, maar iemand van het consultatie bureau zegt dat ik hier toch doorheen moet en vast moet houden aan wakker wegkeggen. Allemaal tips (die ik allemaal gebruik en ken), maar ze raakt zo overstuur en gaat echt niet slapen. Drinken gaat daardoor ook een stuk slechter. Zij wordt bij het minste geringste wakker. </p><p>Ik weet dat het een fase is, maar ondanks dat toch aardig onzeker aan het worden. Dus laten huilen (wel bij haar blijven) of lekker bij mama en papa in slaap vallen...</p>
 
Heftig he, die sprongetjes. Wij hebben er inmiddels 5 achter de rug en gelukkig is de ene wat milder dan de ander. 
Ik bleef het wakker wegleggen altijd proberen, maar gaf wel sneller toe dan normaal. Als ze zo klein zijn, kun je ze toch nog niet verwennen. Als je dochter wel bij jou in slaap valt, in de kinderwagen of auto ofzo, zou ik daar lekker voor kiezen als in bed niet lukt. Dat scheelt voor jullie beide een hoop stress en hoe meer slaap, hoe sneller ze er weer doorheen is. 
 
Je kan je dochter inderdaad nog niet verwennen op die leeftijd. Doe waar jij je goed bij voelt.. consultatie bureau kan van alles zeggen.. qua tips heb ik eigenlijk weinig van hun aangenomen om eerlijk te zijn. Volg je gevoel, dan ben je ook meer gerust
 
Wij zitten met ons meisje ook midden in het 2e sprongetje. Ze heeft zoveel te verduren, zoveel nieuwe dingen dat ik haar deze dagen gewoon even met rust laat met "leren". Wij moesten vh CB vooral blijven oefenen maar ik knuffel haar. En laat haar bij me in slaap vallen en leg haar dan in haar wiegje. Je kan niets verpesten. Ik was in het begin heel erg bezig met de regels die ik in de boeken had gelezen. Maar heel veel past niet bij haar. Volg je intuitie en laat de touwtjes maar wat vieren. Veel meer ontspannen en minder vermoeiend :) en idd, als ik alle regels vh cb zou moeten volgen zou ik een compleet gestresst kind hebben. Ze zijn nog maar een paar weken! Geniet van elkaar!
 
hoi!
Dat wakker wegleggen dat komt wel.
mijn dochter heb ik de eerste maanden altijd in slaap gevoed (borstvoeding) en op een gegeven moment was dat niet meer nodig. altijd verder een goede (in)slaper geweest. (tot de peuterpuberteit, maar da's ook weer een 'fase'?)
dus ik dacht dit ga ik met mijn zoontje ook doen.. maar werkte voor geen meter?. Ieder kindje is anders. Mijn zoontje tot 12 weken altijd in slaap moeten wiegen. Vanaf 12 weken ongeveer kan ik hem wakker wegleggen en hij valt zelf in slaap.
het komt écht wel goed. ze zijn zo klein. lekker knuffelen en genieten. over een tijd willen ze vooral de wereld gaan ontdekken ??
 
 
Bij sprongetje 2 viel mijn dochter ook alleen maar bij mij of haar vader in slaap. Wegleggen had totaal geen nut. Toen die voorbij was ging het in slaap vallen zelf ineens wel, van de een of de andere dag.
 
Terug
Bovenaan