sprongetje?

Hoi hoi,

Ik ben hier nieuw op dit forum en heb nu al een vraagje.
Mijn dochtertje is nu 8 weken en 1 dag oud en sinds gisteren  regelmatig ontroostbaar, vooral in de middag. Ik ben een paar dagen geleden gestopt met cinababy (voor darmkrampjes)  omdat het flesje kapot was gevallen en het ging eigenlijk best goed.  Omdat ik hiermee gestopt was dacht dat ze daardoor zo moest huilen. Dus heb ik gisteren en nieuw potje gekocht en ben er gelijk weer mee begonnen. Maar nu is ze vandaag nog steeds erg huilerig. Dus het komt denk ik niet doordat ze weer cinababy krijgt. Zou het kunnen dat ze een sprongetje heeft? Ik weet niet precies wat de kenmerken zijn van een sprongetje, maar ze is soms echt ontroostbaar.
Andere ideeën?

Hoi Emmy,

Rond 8 weken zou het inderdaad een sprongetje kunnen zijn. Dat kan de beeb tonen door bijvoorbeeld vaker te huilen, slechter te eten en/of te slapen, vaker eenkennig te zijn, zich vaker wat steviger aan je vast te klampen, vaker op zijn/haar duim te zuigen of vaker bezig gehouden te willen worden. De kleine ontdekt dat hij/zij méér kan dan hiervoor. Lichaamscontact vermindert de spanning. Hierna zal hij/zij weer veel meer dingetjes kunnen; het is teveel om dat uit het boek 'Oei ik groei' over te nemen.
Voor nu gewoon lekker vaak knuffelen, vasthouden, aaien etc etc, net zo vaak als je zelf kunt hebben.

Ik ben trouwens helemaal geen expert hoor, mijn zoontje is pas 4 weken! Ik haal dit gewoon uit dat boek en vind het leuk te lezen dat het bij jouw kleintje lijkt te kloppen! Misschien is het boek ook iets voor jou? Het is ook bij Bol.com te bestellen.

Succes in elk geval!
Groetjes,
Tess

bedankt voor je reactie.

het gekke is alleen wel dat ze helemaal niet blij wordt van extra vasthouden. Ik heb het idee dat ze daar alleen maar meer overstuur van raakt.  En ze wil hooguit een half uur slapen, is dan weer wakker, dan slaapt ze weer en ga zo maar door.

Maar goed, het zou toch wel een sprongetje kunnen zijn. Zo vervelend als je kind zo huilt en je kunt haar niet troosten...

Groetjes, emmy

ik zou het vanaf hier niet kunnen zeggen,maar als boas ontroostbaar is heeft hij echt buikpijn.maar dat is altijd maar heel even en als het 1 keer per dag voorkomt is het veel.ik heb ook een tijdje cinababy gebruikt en dat hielp.als ik het dan een dagje oversloeg was t weer brullen,maar als ik er weer mee begon was t ook weer over.bij jou niet dus begrijp ik.als je toch denkt dat het krampjes zijn mag je ook een paar keer elk uur druppels geven he?is t proberen waard.ontroostbaar klinkt eerder als pijn als als een sprongetje.ik merk van boas sprongetjes niet veel.ze zeggen dat ze dan hangerig,huilerig en hongerig zijn.hongerig is boas bijna altijd,huilerig alleen als hij honger heeft of net zn buik vol en savonds als hij niet naar bed wil of juist heel moe is.en hangerig is hij nog niet echt geweest.
groetjes kari

Ja, het is al beter. Af en toe is ze gewoon wat huilerig overdag, maar volgens mij is dat toch van krampjes. Verder is ze niet meer zo overstuur.
Bedankt voor je betrokkenheid.

Terug
Bovenaan