Sprongetje

Kyandro is nu bijna 10 weken oud en merk de laatste dagen dat hij erg aan het veranderen is.van een slapende baby is hij nu ineens heel veel wakker overdag en wil alles meemaken,hij lig zo een uur op zijn kleedje of de schommelstoel en als je tegen hem praat gaat ie meteen lachen en geluidjes maken zo leuk!!ook zit ie ontzettend graag met zn knuisje in zijn mondje.slapen is ineens niet intersant meer...hebben jullie dit ook met je kindjes?ik vind het zo wel steeds leuker worden.zeker als je ziet dat je kindje steeds meer kan en ondekt.maar dan s avonds wel weer meer huilen.maar ja dat zal vast van al die indrukken komen.
liefs jootje

Hey,
Ja Julia is zich ook zo aan het ontwikkelen. Zij is nu 9,5 week. Ze is meer wakker en dan ook heel alert. Ze maakt echt contact en dan gaat ze lachen. ook kan ze een tijdje alleen in de box liggen. Ze vermaakt zich prima met naar haar handjes kijken of naar de mobiel die boven haar hangt. Aan het begin van de avond is ze ook wat meer aan het huilen. Ze wil dan echt lekker geknuffeld worden. Ze heeft behoefte aan geborgenheid, volgens mij om alles van de dag te verwerken. En daarna gaat ze lekker slapen.

Heerlijk he, dat onze kleintjes zich zo goed ontwikkelen!

Liefs Maartje

Hier hetzelfde verhaaltje....

Maar Stan heeft van begin af aan zijn wakkere uurtjes gehad. Het word nu alleen wat langer. En als hij 's middags gaat slapen is hij een uurtje eerder wakker dan 5 weken geleden, maar wil dan nog niet de fles gelijk gelukkig. Hij speelt dan eerst een uurtje, en dan eten.

Zoals ook jullie baby's lacht hij superveel, en maakt ook echt contact. Voor diegene die zich aangemeld hebben op de september 2010 mamahyves, ik had er wat foto's van Stan en mij opgezet.

Hij huilt inderdaad ook iets meer deafgelopen tijd. Denk idd dat dit ook door alle indrukken komt, omdat ze zich nu toch wel wat bewuster zijn het worden van hun omgeving. Stan speelt nu:

-in de box
- op de wipper
- op het speelkleed
- in zijn bedje
- op het grote bed van papa en mama
- onder de babygym.

Dit is natuurlijk niet niks voor een baby.
We laten hem ook niet bij al deze dingen op 1 dag spelen.

Wanneer gaan jullie met de kleintjes zwemmen?

liefs H

leuk he! die ontwikkelingen.
floor is nu 11 weken, en ik kan echt met haar spelen... Ze heeft sinds kort ontdekt dat ze van haar buik naar haar rug kan; heel simpel, gewoon heel erg naar een kant hangen en dan je andere arm omhoog gooien :)
Als ze op mijn buik ligt is dat helemaal leuk. Want als je het dan doet, dan vangt mama je op. Daar kan ze wel 10 minuten mee bezig zijn. En kietelen vind ze ook helemaal geweldig.

Wij zijn afgelopen zondag wezen zwemmen. Erg leuk! Jammer dat een babyfloat (voor kinderen vanaf 11 kilo gemaakt!!) verplicht is. Dat wil zeggen, alle kinderen die niet kunnen zwemmen moeten iets hebben wat er voor zorgt dat ze blijven drijven...

En we hebben gister ook sinterklaas geviert op mama's werk. Floor is op de foto geweest met zwarte piet en heeft heel lief gelachen naar sinterklaas. En ze kreeg vervolgens van hem van die leuke stapel bekers :)

Liefs,

T

iris heeft dit ook
ze wil niet meer slapen overdag en alleen maar rondkijken zo leuk. de mobiel boven haar vind ze ook geweldig als ze in de box ligt. 2 weken geleden draaide ze voor het eerst van buik naar rug terug echt zo leuk. steeds meer geluidjes en de eerste schaterlachjes zitten eraan te komen.

oooh wat een bekend verhaal....ook bjorn is er mee bezig.
ja die knuisjes hahahahahaha
en hij heeft zn handje ondekt t weekend.
de hele dag kijkt hij erna, en zn voeten als ie ze kan zien.

ook bjorn draaid zich van zn buik op zn rug.
hij verteld al sinds ongeveer 8 weken hele verhalen.
hij brabbelt erop los.

hij is idd ook steeds vaker en langer wakker.
zo slaapt ie s-ochtends na zn fles van 7 uur een uurtje en dan is ie wakker tot zn volgende fles van 11.00.
dan slaapt ie tot aan zn volgende fles.(15.00)
daarna slaapt ie ook vaak nog wel even maar is ie ook vaker wakker.
om 19.00 zn laatste fles en dan slaapt hij tot 7.00 uur

ik geniet echt ZOOOOOOOOOO veel van ons manneke

Terug
Bovenaan