sprongetjes ??? wat zijn dat?

Hihi, ja ik weet natuurlijk wel wat het zijn, maar ik ken ze dus niet (volgens mij).
Ik lees regelmatig drakenverhalen over 'onhandelbare' kinderen (beetje overdreven natuurlijk) en dat het zo'n zware week is enzo. Maar ik heb dus nog nooit gedacht: zou hij een sprongetje hebben ofzo. Ik weet ook niet eens wanneer die dingen moeten komen. Had me ooit aangemeld voor de "sprongetjes-wekker", maar daar hoor ik ook nooit wat van (misschien maar goed ook, anders ga ik er op zitten wachten misschien).
Ook de gevreesde 'regeldagen'   zijn aan mij voorbij gegaan denk ik. De eerste regeldagen die ik gemist heb was logisch omdat mijn bv slecht op gang kwam, dus mijn eerste 3 weken waren regel-weken zeg maar. Maar daarna nooit meer.
Ben ik de enige die die dingen niet doorheeft of meemaakt, of zijn er meer moeders die denken "sprongetjes??? wat zijn dat?"
Liefs Nelleke

hoi phira (nelleke)
ik had me ook aan gemeld voor de sprongen wekker nooit iet s gekregen. mischien krijgen onze kindjes geen sprongetje haha.

maar even serieus.
ik heb ook geen rare dingen gemerkt.   zo van oei is dat een sprongetje.

ik merk wel dat ze meer geluid maakt en minder slaap nodig heeft. en soms wel wat drinken laat staat. maar ze slaapt nog steeds door tot ergens tussen 8 en half 10 en dan krijgt ze gewoon haar voeding en daar doe ik dan 2 uur bij op tellen voor het fruit hapje en evt. wat sap.
dan na bedje twee uur later krijgt ze een flesje melk
ik werk ook niet echt met een schema
als ze drinken wilt krijgt ze het .
ik probeer alleen fruit rond de ochtend te geven een  liga erna en s avonds groente. en de flesjes melk wanneer ze wilt ze drinkt er ook nog 5   200 tot 150 per fles.
en de laatste fles is altijd 200cc met rijstebloem

maar zie geen rare dingentjes waar van ik denk hee dat zal wel een sprongetje zijn
groetjes petra en iris 5 maanden en 1 week

Hoi,

Je bent inderdaad niet de enigste, ik ( her- ) ken ook geen sprongetjes...
Bij Yenna niet en nu ook bij Yari niet.

Dus die sprongen gaan hier ook gewoon voorbij, ik merk tenminste niks aan Yari, hij doet het eigenlijk altijd wel heel goed. Af en toe is ie wat mopperiger als anders maar dan komt dan meer omdat hij die ochtend/ middag wat minder geslapen heeft.

Groetjes Marina.

Hoi,

Hier zijn ook geen sprongen te herkennen hoor. Soms doet ze wel eens iets en dan hoor ik van anderen o dat is zeker een sprongetje. Nou ik zal het niet weten ik merk niks ongewoons ofzo. Onze meid doet het super goed.

Groetjes Nancy

nou hier genoeg sprongetjes.... wees er maar blij mee dat je ze net kent....mijn dochter doet t volgens t boekje hoor :S

enne die sprongenwekker.....is bij mij ook nooit gaan rinkelen na opgeven.....

Hi Phira en anderen,
Wij hebben er hier ook geen last van, ze doet opeens dingetjes die ze dag van te voren niet heeft gedaan. Maar niet echt zoals ik in het boekje lees.
Tuurlijk heeft ze ook haar mindere dagen, maar dat hebben wij ook. In ieder geval ik, ik kan niet voor jullie spreken, voor hetzelfde geld zijn jullie altijd vrolijk en kwets ik jullie nu.
Is niet de bedoeling hoor, hihi.
X

hoi Nelleke! (wat gek om je geen Phira meer te noemen!)

Ik weet heel goed wat sprongetjes zijn, daardoor kan ik ze herkennen bij Milo. Lior had echt mega-sprongen! Veel huilen, vervelend, hangerig en al die elende. Milo is veel 'makker'. Hij heeft net een mega-sprong gehad maar ik heb er amper iets van gemerkt! Hij sliep iets minder maar dat maakt mij niets uit, ik hou me toch niet aan een schema. Ik kan alleen merken dat hij een spring heeft gehad omdat hij ineens echt VEEL MEER kan. Heerlijk hoor, zo'n kind dat niet zo overstuur is tijdens een sprong! Geniet er maar van!
liefs Stephanie

Die sprongenwekker gaat bij mij ook al niet af, haha! Lekker geregeld...

Isis heeft ook niet erg veel last van de sprongetjes, ze wordt ietsje humeuriger maar geen drama's ofzo. Wel merk ik dat haar ontwikkeling in sprongetjes gaat, ze kan steeds een aantal nieuwe dingen binnen een hele korte tijd, en staat het weer een aantal weken stil. Maar echt gelijk lopen met het boek, nou nee...

Terug
Bovenaan