Sprongetjes!

<p>Hallo allemaal,</p><p>mijn zoon zit nu overduidelijk in zijn 1e sprongetje: huilerig, hangerig en hongerig. Of te wel: de 3 H’s!</p><p>Gisteren ben ik de hele dag met m in de weer geweest. Troosten, troosten en nog eens troosten. </p><p>Mijn vraag aan jullie is: hoelang duren die 3 H’s bij jullie? Is dat n paar dagen achter elkaar, of af en toe n dag die week?</p><p>Hier is nu dag 2 en t lijkt erop dat t weer zon dagje als gisteren word!</p><p>Niks aan te doen, behalve troosten! </p>

Heel herkenbaar. Wij merken meteen als ons zoontje in een sprongetje zitten. Er is geen vaste tijd aan te geven hoelang het duurt. Sprong 1 duurde bij ons ongeveer 3 dagen, sprong 2 iets korter en sprong 3 zeker 6 dagen. En dan wordt ee gewaarschuwd dat sprong 4 de ergste gaat zijn, dus daar ben ik nu al bang voor haha. De eerste sprong 1 vonden we pittig omdat het allemaal nieuw is en je niet zo goed weet wat je moet doen. Bij de volgende sprongen merk je meteen dat het een sprong is en kun je er beter mee omgaan. Wij hebben maar gewoon geaccepteerd dat hij dan een aantal dagen meer huilt, honger heeft en minder goed slaapt. We knuffelen veel met hem en wandelen werkt bij hem erg goed. Extra voeding geef ik niet omdat hij al aan 5x 180 zit, maar soms lust hij wel een flesje water van 20cc of gewoon spenen en hem afleiden met speeltjes. Ik vind de sprongetjes best pittig, maar merk met name na sprong 3 dat hij weer zoveel nieuwe dingen kan. Dan weet je ook dat het het allemaal waard is. Succes ermee!

Wij hebben net vorige week het eerste sprongetje gehad. Duurde bij ons ook 3 dagen. Bij ons wel maar 1 nacht. De andere nachten sliep ze wel. Vond het best pittig. Ik geef borstvoeding en ze heeft veel aan de borst gezeten en ik heb veel met haar gelopen in de draagdoek dan sliep ze wel. 
Nu is ze weer heerlijk vrolijk :)

Oeff de sprongetjes ?
hier inmiddels in sprong 5 in combinatie met doorkomende tandjes.
mijn ervaring: geen pijl op te trekken dat gedrag met sprongetjes. De ene dag niet te genieten, andere dag weer supervrolijk. Verschilt soms zelfs per dagdeel...
sprong 4 viel me heeeeel erg mee. Periode is lang maar mijn baby was echt niet 4 weken lang HHH gelukkig. 
Probeer voor jezelf een modus te vinden om de boel de boel te kunnen laten tijdens zo’n pittige dag. Je kindje heeft je echt nodig! Het is voor je kleine nog het zwaarst, die maakt in zijn/haar koppie zo’n ontwikkeling door in deze nieuwe wereld. 
Het leukste vind ik altijd na zo’n sprong, als je ziet dat je baby iets nieuws kan. Wij noemen het hier altijd lachend: “de baby- upgrade” 

Sprong 1 hier ook een paar daagjes. Sprong 2 ook zoiets. Sprong 3 een goede 1.5 week ongeveer en sprong 4 ongeveer een maand geen pijl op te trekken. Het is zoals hierboven al gezegd niet dat hij een maand huilt maar af en toe heb je zo'n dag en ja ik kan er nu wel beter mee omgaan nu ik weet dat het een sprong is. De ene dag schatert en gilt hij alles bij elkaar om de volgende dag bij elk slaapje te krijsen in bed en niks is dan goed wat  je doet maar het is zo leuk als ze dan iets nieuws doen!! 

Als je bij Google op afbeelding zoekt onder de naam sprongetjes schema zie je precies wanneer sprongetjes beginnen. Wat de ergste dagen zijn en wanneer de sprong klaar is.
Mijn zoon heeft er veel last van gehad. Nu is mijn 2de kind 3 weken. Ben benieuwd wat me deze keer te wachten staat.

Als je bij Google op afbeelding zoekt onder de naam sprongetjes schema zie je precies wanneer sprongetjes beginnen. Wat de ergste dagen zijn en wanneer de sprong klaar is.
Mijn zoon heeft er veel last van gehad. Nu is mijn 2de kind 3 weken. Ben benieuwd wat me deze keer te wachten staat.

Mijn zoontje zit nu sinds dik een week in zijn vierde sprongetje en het gaat op en af, de ene dag is alles goed  het spelen het slapen en zijn normale bv tijden, de andere dag is hij niet te pijlen en wilt niet spelen, moeilijk in slaap te krijgen  veel huilen etc. Maar weet er nu inmiddels wel mee om te gaan, hoelang dit sprongetje duurt weet ik niet. Er staat dik een maand dus ben wel blij als het over is ??

Terug
Bovenaan