sprookjesfiguur voor jongen??

hey hallo,
ik werk in de kinderopvang en nu hebben we vd zomer weer een groot feest met het hele kinderdagverblijf in het thema sprookjes.
Nu wil  ik  Jelte ook graag meenemen  en natuurlijk ook verkleden, maar denk je nu dat ik weet als wie? Of wat??

Denk dat dr  veel roodkapjes zullen rondlopen en assepoesters, maar pff... voor jongens is het toch wel moeilijker!
En tja dan  nog een pak ergens vandaan krijgen natuurlijk. Mn moeder is op  zich wel handig achter de naaimachine, dus meiden als jullie mss iets leuks weten??  
Dacht Hans en ik dan als Grietje, maarja hoe laat je nu zien dat we hans en grietjes zijn?
Hopenlijk hebben jullie tips!!!

Fijne dag allemaal, geniet vd zon!

Gr. Saskia.

Hoi Saskia,

Ik dacht ook meteen aan Hans en Grietje. Jelte in een geruit blousje, korte broek met bretels en kniekousen.... Jij in een rok met schortje en vlechten (heb je wel lange haren?).
Maar ik heb nog wel meer ideeën hoor. Jij als sneeuwwitje en Jelte als dwerg.
Jelte als Aladin en jij als prinses Jasmin. Ik weet niet of jullie van die karren hebben op het KDV, waar jullie het eten mee naar de groepen rijden (hadden wij op mijn stage altijd), maar daar leg je dan een leuk kleedje op...Jelte erboven op en hij heeft zowaar een vliegend tapijt!
Voor jezelf zou je ook eens kunnen kijken of ze ergens leuke kleding verhuren. Dat is meestal helemaal niet zo duur (als het maar geen Carnaval is).

Succes!

Groetjes, Karin

Ik hoor hier niet thuis, maar dacht aan:
Klein duimpje
Natuurlijk een prins op het witte paard
boze wolf
Peter Pan
een van de zeven dwergen

Allemaal jongenssprookjesfiguren.

Misschien heb je er wat aan.

Groetjes Alice

Terug