Spruw behandelen met kokosolie

<p>Hoi!!</p><p>Iemand ervaring met kokosolie gebruik bij spruw? Deden jullie dit alleen op de tepel of ook in het mondje van de baby??</p>

Op aanraden van de lacatiekundige heb ik 2 weken kokosolie gebruikt op mijn tepels en in het mondje van mijn baby. Dit hielp helaas niks en dus naar de huisarts. Er werd nyststine voorgeschreven maar na een aantal weken nog geen resultaat. Uiteindelijk is het na een maand overgegaan met daktarin! Dit wel in overleg met de kinderarts omdat ze toen nog geen 3 maanden oud was. 

Ik heb zelf al ruim 10 dagen nystatine gebruikt en miconazol, maar helaas kwam t na een aantal dagen terug. Heb niet heel veel zin meer om het nogmaals te moeten doen, dus gebruik liever iets natuurlijk wat ik er van te voren niet af hoef te halen. In de hoop dat het werkt natuurljk.
De Lactatiekundige adviseerde dit ook bij mij. Vandaar dat ik benieuwd was naar jullie ervaringen 

Dat snap ik! Wie weet werkt kokosolie bij jou wel goed. 
hier wilde ik liever ook iets natuurlijks gebruiken maar daarmee kwam ik er helaas niet vanaf.. bovendien ging ze ook steeds slechter drinken. 
Een week na blijven behandelen als de klachten over zijn is heel belangrijk. Ook hygiëne is van groot belang. Dat was ik nog vergeten te zeggen. Na elke voeding schone pads zodat je je bh niet besmet, elke dag schone handdoek, voor en na elke voeding tepels wassen en inderdaad behandelen met miconazol. 

Je kunt onbewerkte kokosolie gebruiken, let even op dat het dus niet ontgeurd is. Het is belangrijk om zowel jezelf als je kindje te behandelen zodat jullie elkaar niet blijven besmetten. 
Heeft je lactatiekundige geen advies gegeven over hoe je het dan moet gebruiken?
Je kunt je ook aanmelden bij het borstvoedingsforum op facebook, daar zijn veel mensen met ervaring met het gebruik van kokosolie bij spruw.

Terug
Bovenaan