spruw en diepvries melk

Hoi,



Ik heb spuw gehad en door ingevroren melk uit de diepvries weer
gekregen. Nu hoorde ik dat wanneer je de melk tot 65 graden verwarmd de
bacterieen doodgaan, zodat je toch ingevroren melk kunt blijven
gebruiken ipv alles te moeten weggooien. Ik vind dat namelijk zo zonde
en bovendien heb ik door kolven mijn diepvries behoorlijk vol liggen.
Ik weet tenslotte ook niet wanneer de sruw verdwenen is en in welke
flesjes het nu weer zit.



Wie heeft dit ook gehoord?



Groetjes Maaike

 
Ik heb dat nog nooit gehoord, maar als de bacteriën dan doodgaan, gaan dan ook niet alle antistoffen verloren?????? Ik zou als ik jou was even contact opnemen met bijvoorbeeld de borstvoedingsorganisatie LLL Misschien dat die wat weten.
 
Wat je hebt gehoord dat klopt. Je kan spruwmelk idd. geven nadat je de melk erg hebt verwarmd (ik dacht zelf tot 60 graden) en daarna natuurlijk weer wat hebt laten afkoelen. Hte is wel zo, zoals ook in bovenstaande reactie wordt aangegeven dat je door de melk zo erg te verwarmen veel voedingsstoffen dood. Ik zou de melk dus ook bewaren als 'reservemelk' en pas geven als je echt in de problemen komt met je voorraad. Zelf heb ik de 'spuwmelk' die ik had gekolfd ook lange tijd bewaard, omdat ik het zonde vond om weg te gooien en omdat ik altijd bang was te weinig voorraad te hebben. Uiteindelijk toch weggedaan omdat ik het niet nodig had. Maar het gevoeld dat er voorraad was voor het geval ik de melk echt nodig mocht hebben vond ikw el een fijn gevoel.

Zoals in bovenstaande reactie ook staat kan je op de site van de vbn (www.vbn.borstvoeding.nl) of van LLL (url weet ik zo snel even niet uit mijn hoofd) vast meer info vinden over het gebruiken van ingevroren spruwmelk.

Succes ermee!
Willemijn
 
Terug
Bovenaan